دیدبان
خارج ازدید 13/

از لنگه کفش احساسی تا محفل بهایی فائزه

 از لنگه کفش احساسی تا محفل بهایی فائزه

دیدبان؛ در گوشه و کنار رسانه‌های اجتماعی هر هفته نکات جالبی وجود دارد که بازخوانی آنها خالی از لطف نیست...

تشت رسوایی

گویا دستور آمده سوژه های فرعی تاریخی هم یکی باشد. وقتی از همگرایی جریان اعتدال و جریان انحراف می گوییم دقیقا منظورمان چیست؟

لنگه کفش

به بهانه پخش خبر/شایعه ای مبنی بر پرتاب لنگه کفش اعتراضی به مسئول بلندپایه مملکتی در گیلان کاربری بخشی از سفارش رهبری را مبنی بر پرهیز از رفتارهای تند احساسی بازنشر کرد. بی شک خروجی این رفتارهای تند عملا ژست مظلومیت و محبوبیت کاذب افراد مقابل را در پی خواهد داشت.

به همین مناسبت بد نیست دیتای تاریخی خود را مرور کنیم. راستی از مرحوم خلخالی چه می دانید؟

انتصاب فقیه مشهد

با اعلام خبر و انتشار حکم انتصاب آیت الله رئیسی به سمت ریاست قوه قضائیه فعالی توییتری این مساله را از زوایه خاصی نگریست:

خوی قجری

کاربری توییتری از رفتار یکی از تاریخ نویسان معاصر گله مند بود. گفتنیست از منظر قجرها پیروزی انقلاب اسلامی اگر و اگر تنها اگر یک ثمره داشته باشد آزادی در پرداخت دلبخواهانه آنها به تاریخ سلسله شان بود. مطلبی که کم و بیش در دوره پهلوی امکان پذیر نبود:

موشک کاغذی

آنان که که در آموزه های دینی ما سنتاً به خلف وعده مشهور هستند حالا در عرصه های نظامی خر رنگ کرده به هند قناری می فروشند:

لیست امید

قبیله گرایی یعنی پذیرا بودن فردی که مرد و زن، پیر و جوان، کوچک و بزرگ او را رفوزه اخلاق و سیاست می داند. عضو حزب اتحاد ملت به رفتار عجیب محمد خاتمی انتقاد کرد:

اهرم نفوذ

جریانی که دولت آن را دلواپس خوانده و متهم به بی سوادی و فرافکنی می کند حالا پرسش مهمی را طرح کرده است. کدام عاقلی دست اعتماد به این کارگروه می دهد؟

ارباب وعده ها

دولت یازدهم و دوازدهم را باید از صدر تا ذیلش به ارباب وعده ها تعبیر نمود. سررسید آن کی فرا می رسد؟

محفل بهایی

وزیر ارشاد دولت دهم فائزه هاشمی رفسنجانی را به محافل بهایی ارجاع می دهد.

به عنوان یکی از چندین ضیافت منتشر شده از سوی خود فائزه، دختر کوچک خانواده هاشمی پاییز 96 به دیدار فریبا کمال‌آبادی یکی از ۷ عضو شورای رهبری بهاییان در ایران رفت.

پیش تر نیز زمانی که مرحوم هاشمی نیز زنده بود، دیدار فائزه با بهاییان با انتقادات فراوانی از سوی پدر و دیگران همراه شد. فشار اقشار مذهبی، مراجع عظام، سیاسیون، تحلیل گران و مشاوران به هاشمی رفسنجانی، باعث شد که رسانه‌های جریان اصلاحات با دستپاچگی نسبت به این ننگ، نقل قولی از هاشمی را منتشر کنند. این رسانه‌ها به نقل از هاشمی گفتند: روزنامه جمهوری اسلامی در گفتگویی با هاشمی رفسنجانی نظر ایشان را در ابن زمینه پرسید؛ هاشمی رفسنجانی گفت: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند. علاوه بر آن آرمان امروز اینگونه تیتر زد:

طنز ماجرا اینجاست مرحوم هاشمی رفسنجانی، امیرکبیر شخصی که بهاییان را قلع و قمع کرد را تا حد اسطوره بالا می برد و از قضا جریان غربگرا خود هاشمی رفسنجانی را امیرکبیر ایران می خوانند:

روز درختکاری

15 اسفند موعد مناسبی برای مرور جمله به یادماندنی محمدباقر قالیباف در ایام تبلیغات انتخابات 96 شد:

لطائف هفته

اگر نبود این همه ذوق هنری در طنز و کنایه پردازی شاید توییتر در ایران چنین رشد چشمگیری به خود نمی دید:

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه