دیدبان
خارج از دید - 18

نرمش توییتری

 نرمش توییتری

دیدبان؛ در تهران خبری از سیل نیست اما در نارمک اوضاع فرق می کند. اینجا کسی داشته های خود را در حال غرق شدن می بیند. خروج خودخواسته احمدی نژاد از قدرت با این خیال که شمار کثیری از مردم هواخواه فکر و عمل او هستند به شکست انجامید. مشی رادیکال کلیددارسابق پاستور او را وادار به تماشای افول تصاعدی سرمایه اجتماعیش کرده است. اما ناگفته پیداست محمود احمدی نژاد سیاستمداری نیست که زانوی غم بغل کند و زوال محبوبیتش را بنگرد. هفته گذشته احمدی نژاد آستین هایش را بالا زد و از توییتر و کاربرانش مدد جست. اما محتوای توییت بهت و حیرت مخاطبان را برانگیخت. مرد بهاری به سراغ آسمانخراش های آمریکایی رفت:

سابقه توییتری رئیس جمهور سابق گویای آن است که مضمون توییت اخیر پیشتر نیز تکرار شده است:

اهالی رسانه استقبال احمدی نژاد از رویدادهای ورزشی را گوشه ای از میل پوپولیستی او و مشاورانش برای کسب اعتبار و جذب مخاطب می دانند. خواه چوب هاکی باشد خواه میل باستانی!

تشریفات ممنوع؛ تجمل هرگز

رفتارهای عامه پسندی که نمایانگر ساده زیستی و تجمل گریزی مسئولان باشد تبدیل به یکی از ملاکهای اساسی فعالان حزب اللهی در تحلیلهای سیاسی شده است. بیش از یک ماه از انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست دستگاه قضا می گذرد. کسی از برنامه های این قوه برای اصلاحات قضایی پرس و جو نمی کند اما در عوض رفتارهای بی تکلف و مردمی مورد تمجید قرار می گیرد:

نبرد با آمریکا

سعد الله زارعی یکی از کارشناسان برجسته مسائل غرب آسیا بر روی سایه جنگ نورافکن انداخت:

#من-هم-سپاهی-ام

پس از اقدامات نسنجیده آمریکا مبنی بر ترویستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایران جامه ای سبز از جنس غیرت و اقتدار بر تن کرد:

در این میان عبدالله مومنی سیاستمدار اصلاحطلب و یکی از محکومان فتنه 88، حتی نمایش کوتاه و کم رمق دوستانش را برنتابید و با لحنی حاکی از عصبانیت بر تغییر لباس لیست امید تاخت:

از پشمک تا قندک

شرق ایران را با میوه های لذیذ آن بشناسید:

توصیه جلیلی به ترامپ

سعید جلیلی به ترامپ توصیه کرد:

به نظر می رسد ماجرای توصیه ها متقابل است:

هفته گذشته کتابی رونمایی شد که بخش هایی از آن توصیه ویلیام برنز به سعید جلیلی را مکتوب نموده بود. بریده ای از کتاب قائم مقام سابق وزیر خارجه آمریکا بدین شرح است:

زمانی که طرح مبادله اورانیوم با سوخت ۲۰ درصد را با جلیلی مطرح کردم، او گفت: با کلیت طرح موافق است، اما وقتی به تهران بازگشت، رقبای سیاسی احمدی‌نژاد که قبلا هم در مذاکرات هسته‌ای مشارکت داشتند و نمی‌خواستند او کوچک‌ترین اعتباری از مذاکرات به دست آورد، مانع این توافق شدند. توافق مبادله سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران قربانی رقابت‌های سیاسی داخل ایران شد.

مرداک و ترامپ در یک قاب

دیداری که در لس آنجلس سر و صدا به پا کرد:

ماهیگیری منافقین از آب گل آلود

فعالان توییتری در برابر جنایات ضدانسانی منافقین ساکت نمی مانند. این روزها مناطق سیل زده شاهد قساوت آدمکشهای فرقه رجوی است:

فوتبال 120

محمدحسین میثاقی از برنامه تلویزیونی فوتبال 120 کنار زده شد. این برنامه پرمخاطب پنجشنبه ها از شبکه ورزش پخش شده و عادل فردوسی پور تهیه کنندگی آن را برعهده دارد. این تصمیم که با کاهش محسوس جذابیت برنامه همراه بود پرسش قابل تاملی را در توییتر مطرح نمود:

لطائف هفته

کاراکترهای محدود کاربران را به لحن روزمره، غیررسمی و البته نیش دار دعوت می کند:

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه