دیدبان
عضو ارشد مجلس علمای بحرین

تغییر ترکیب جمعیتی بحرین توسط آل خلیفه جنایت در حقّ کشور است!

تغییر ترکیب جمعیتی بحرین توسط آل خلیفه جنایت در حقّ کشور است!

به گزارش دیدبان، تغییر ترکیب جمعیتی بحرین توسط آل خلیفه جنابت در حقّ کشور استانقلاب مردم بحرین علیه رژیم آل خلفیفه ششمین سال خود را پشت سر گذاشته و این روزها وارد سال هفتم شده است، در حالی که خشونت و سرکوب انقلابیون توسط نیروهای آل خلیفه همچنان وجود دارد و در ماه های اخیر تشدید شده است. آیا انقلابوین بحرین در مقابل این خشونت ها عقب خواهند نشست یا انگیزه آنها بیشتر شده است؟ آل خلیفه تا کجا می تواند با کشتار جلو انقلابیون را بگیرد؟ آینده قیام مردم بحرین چه چشم اندازی دارد؟

در این زمینه گروه بین الملل بصیرت گفتگویی را با حجت السلام محمد خجسته، عضو شورای اسلامی علمای بحرین، صورت داده است که در ادامه می آید:

بصیرت: انقلاب بحرین ششمین سال خودش سال را پشت سر گذاشته است و همچنان ما شاهد خشونت و سرکوب انقلابیون توسط رژیم آل خلیفه هستیم. در این شرایط وضعیت انقلاب را چگونه می بینید، یعنی روحیه و مقاومت نیروهای انقلابی و مردمی را چگونه ارزیابی می کنید؟

ما امسال وارد هفتمین سال انقلاب بحرین شده ایم و سال هفتم را با شهادت آغاز کردیم و این مسئله یک نقطه قوت برای مردم بحرین محسوب می شود. انقلاب مردم بحرین انقلابی مظلوم است که بعد از گذشت شش سال  هنوز از خط خود منحرف نشده است. در عرض دو سه هفته ابتدایی سال هفتم قیام، شش شهید انقلاب تقدیم کرد که این خودش باعث شور حال بیشتر مردم برای انقلاب شده است. در مقابل نظام آل خلیفه به آخرین دستاویز که همان بروز خشونت و کشتار مردم انقلابی است، متوسل شده است، اما در کنار این خشونت حضور مردم هم در صحنه بیشتر شده است. مردم بحرین آگاه هستند و می دانند برای دفاع از مذهب برای دفاع از نماز، خمس و کشور باید جان بدهند.

بصیرت: تصمیم اخیر شاه بحرین مبنی بر تبعید شیخ عیسی قاسم به ترکیه را تا چه اندازه عملی می دانید؟

دیروز یک خبری در این رابطه منتشر شد، اما چقدر این خبر صحت داشته باشد را نمی دانیم و منبعی هم که این خبر را نقل کرده است، منبع معتبری نیست که ما بخواهیم روی آن بحث کنیم، اما آنچه که برای ما مسلّم است این که دست یافتن آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم، ممکن، اما بسیار دشوار و سخت است، زیرا در اطراف منزل شیخ، افراد بسیاری هستند که حاضرند برای محافظت از شیخ، جان خود را فدا کنند و نظام باید تاوان سختی برای دست یابی به شیخ بپردازد.

بصیرت: آیا انقلابیون بحرین خواهان ساقط کردن نظام آل خلیفه هستند، یا به دنبال اصلاحات در نظام هستند؟

بعضی از جریانات انقلابی خواهان اسقاط نظام هستند، اما توده مردم به دنبال اصلاحات هستند، چون در شرایط کنونی و با محاسبه مادی و سیاسی، زمینه ای برای سقوط نظام وجود ندارد، مگر معجزه الهی رخ بدهد، لذا نظر خود شیخ عیسی قاسم هم  بر روی اصلاحات است، زیرا اگر این اصلاحات به صورت واقعی رخ بدهد، ما شاهد به وجود آمدن وضعیت ثبات در دراز مدت هستیم.

بصیرت: اصلاحات مدنظر شیخ عیسی قاسم و مردم بحرین چه مواردی است؟

منظور ما به وجود آمدن نظام دموکراسی واقعی به مانند دموکراسی های پیشرفته موجود در دنیا است، یعنی شخص پادشاه، پادشاهی کند، اما حکومت نکند. خواسته مردم این است که ما حکومت را خودمان باید انتخاب کنیم. امروز پارلمانی که در بحرین وجود دارد عرضه ندارد یک وزیر را استیضاح کند. امروز در بحرین شیعه مظلوم و از یک سری حقوق شهروندی محروم است. ما خواهان حکومتی هستیم که بین شهروندان خود تمییز قائل نشود و همه از حقوق یکسان برخوردار باشند.

بصیرت: یکی از سیاست های آل خلیفه به هم زدن ترکیب جمعیتی بحرین است، به صورتی که از کشورهای دیگر، مهاجرانی را وارد بحرین می کند و به آن ها اقامت می دهد. در این زمینه توضیح بیشتری دهید.

یکی از مشکلات و موارد اختلافی ما با دولت بحرین همین مسئله است. حکومت بحرین و شخص پادشاه سعی می کنند که ترکیب جمعیتی بحرین را تغییر دهند، تا یا شیعیان اقلیت شوند یا مساوی با دیگر مذاهب باشند. این یک خیانت و جنایت در حق کشور و شیعیان است. این سیاست باعث نابودی کشور می شود. یک بحرینی برای خانه دار شدن باید سال ها در صف بماند، اما کسانی را که حکومت از خارج وارد می کند، بلافاصله به آنها تابعیت می دهد و منزل در اختیارشان قرار می دهد و این افراد در وزارت کشور به عنوان پلیس برای سرکوب مردم بحرین استخدام می شوند.

بصیرت: در خصوص رابطه حکومت بحرین با رژیم اسرائیل توضیح دهید که به چه شکل است. اخیرا خبری هم منتشر شده بود که مامورین امنیتی اسرائیل به بحرین رفت و آمد می کند. این مسائل را چگونه تحلیل می کنید؟

امروز یک سیاست ایران هراسی در منطقه به وجود آمده است. تنها کشوری که مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می داند، جمهوری اسلامی ایران است و باقی کشورها، مخصوصا کشورهای عربی، مسئله فلسطین را قضیه دهم خودشان هم نمی دانند. رابطه بحرین با رژیم صهیونیستی از قبل وجود داشته است، اما امروز شکل رسمی و علنی به خود گرفته است.در رابطه با عربستان هم این مسئله وجود دارد. الان مطمئن ترین شریک در منطقه برای عربستان اسرائیل است.

در این زمنیه یک گروه صهیونیستی به دستور آمریکا با شکل یهودی خود برای فعالیت های اقتصادی وارد بحرین شدند. حکومت بحرین امروز از هرجایی به خصوص در مسائل امنیتی کمک می گیرد. نیروهای صدام امروز در بحرین مشغول سرکوب مردم هستند. امنیت امروز بحرین را انگلیسی ها تامین می کنند و خیلی از نیروهای امنیتی بحرین از طریق اردن در اسرائیل اموزش و تربیت می شوند.

بصیرت: در مجموع به نظر می رسد امسال با توجه به اتفاقاتی که رخ داده از جمله شهادت ۴ جوان بحرینی و سلب تابعیت حکومت بحرین از شیخ عیسی قاسم، به نظر می رسد تب انقلاب بحرین بیشتر بالا گرفته است. ارزیابی شما را در رابطه با آینده انقلاب بیان کنید؟

دولت به آخرین اقدام، که کشتار مردم است، متوسل شده است، اما بعید است خیلی بتواند مردم را بکشد، زیرا این خون ها دامن خود حکومت را می گیرد و هرچقدر که بیشتر سرکوب کند، مردم مقاومتشان بیشتر می شود. ان شالله با نصرت الهی مردم بتوانند به حقوق و خواسته های خود برسند.

 

منبع: بصیرت

مرتبط‌ها

با قواره کنونی دولت، هر برنامه‌ای ناموفق است

دولت قانون اقدام متقابل را اجرا کند

دو اشتباه بزرگی که فتنه ۷۸ را بوجود آورد

به جز تحریم‌ ها باز هم چالش‌ اقتصادی داریم

دوکلام حرف حساب با رؤسا

تولید تحت لیسانس نشانۀ خودباختگی است