دیدبان
فاطمه حسینی:

به جز تحریم‌ ها باز هم چالش‌ اقتصادی داریم

به جز تحریم‌ ها باز هم چالش‌ اقتصادی داریم
به گزارش دیدبان،  سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، ضمن ارائه و تبیین راهکارهایی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی اظهار داشت: همان‌گونه که می‌دانید شرایط اقتصادی کشور، شرایطی است که به هر تقدیر نیازمند اتخاذ تصمیمات ویژه‌ای است.
 
وی افزود: به گونه‌ای که مقام معظم رهبری هم به این نتیجه رسیدند که سران سه قوه باید روی موضوعات اقتصادی جلسه هماهنگی به صورت هفتگی داشته باشند.
 
* نمی‌توان انتظار داشت چالش‌های اقتصادی کشور را یک قوه کشور به تنهایی حل کند
 
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: البته رهبری در این جلسه هم ضمن اشاره بر وحدت سران سه قوه بر هماهنگی سه قوه در خصوص برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تأکید کردند.
 
حسینی ادامه داد: دلیل این تأکیدات شاید تأیید این موضوع باشد که نمی‌توان انتظار داشت که چالش‌های اقتصادی کشور را یکی از قوا کشور به تنهایی حل کند و این مسأله نیازمند همکاری هر سه قوه است.
 
وی با تأکید بر ضرورت انسجام داخلی در کشور،‌ خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط خاص بین‌المللی و آثار و تبعات آن در حوزه اقتصادی باید تأکید کنم علاوه بر این که ابعاد چالش‌های اقتصادی علیرغم ابعاد بین‌المللی و تحریم‌ها، خود هر کدام به تنهایی به حدی است که از عهده یک قوه به تنهایی برنمی‌آید اما وضع تحریمهایی جدید هم مضاف بر علت است.
 
*لزوم وحدت و انسجام قوا برای برون رفت از بحران اقتصادی کنونی
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بنابراین جلسات بسیار مهم و حائز اهمیتی در بین قوا شکل گرفته است، به نظر من مهمترین پیامی که باید از این جلسات به جامعه مخابره شود، پیام وحدت، انسجام و همدلی است.
 
« این مسأله می‌طلبد که همه نهادها و ارکان کشور و تریبون‌ها در سطح منطقه‌ای و ملی پیامی غیر از انسجام به جامعه مخابره نکنند و البته تمام تریبون‌هایی که متعلق به نظام است اعم از تریبون‌های سه قوه، نماز جمعه و اعم از صدا و سیما همگی باید تأکید قوی بر انسجام ملی داشته باشند».
 
وی در ادامه مطلب فوق،‌ تصریح کرد:‌ قطعاً این پیام به مردم می‌رسد و آن اعتماد عمومی که به دلیل برخی رقابت‌های سیاسی نامناسب داخلی تا حدی آسیب دیده است با مخابره پیام صحیح ترمیم شود.
 
*با انسجام ارکان کشور اعتماد عمومی ترمیم می‌شود
 
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: در کنار آن کارآمدی مدیریت اقتصادی کشور می‌تواند در جلب اعتماد عمومی موثر باشد.
 
وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی مردم در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: مردم ما در طول این سال‌ها با جان و مال خود پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستادند و از کوچکترین تلاشی دریغ نکردند؛ در شرایط کنونی هم مردم باید حداکثر مشارکت خود را در مدیریت کشور احساس کنند.
 
*ضرورت کارآمدی مدیریت اقتصادی کشور در شرایط کنونی
 
حسینی با ارائه و تبیین دیگر راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور، عنوان کرد: فلذا باید فضا را برای مردم بازتر کنیم تا مردم احساس کنند تصمیماتی که در کشور اتخاذ می‌شود آنها هم لحاظ می‌شوند و صدایشان شنیده می‌شود، حمایت عملی از تشکل های مردم نهاد در این روند ضروری است.
 
وی در ادامه یکی از مهمترین مسائلی که می‌تواند در حوزه اقتصادی تاثیر گذار باشد را این نکته عنوان کرد که که روی قوانین و احیاناً تصمیمات و همچنین مصوبات لازمی که برای تصمیم‌گیری در حوزه اقتصادی در شرایط تحریم وجود دارد باید فکر و کار کرد.
 
*مردم باید احساس کنند صدایشان شنیده می‌شود
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سؤال که مجلس مشخصاً چه راهکارهایی برای کمک به دو قوه دیگر برای برون‌رفت از بحران کنونی پیش‌رو دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل برای پشتیبانی از دولت در شرایط تحریم را دارد.
 
حسینی بر همین اساس اضافه کرد:‌ در مجلس هم بایستی بر اساس شرایط اقتصادی کشور حل چالش‌های اقتصادی در اولویت قرار گیرد و قوانین معطل مانده در حوزه های اقتصادی با اولویت بررسی و تصویب شوند.
 
*حتی اگر تحریم‌ها هم وجود نداشته باشند باز هم چالش‌های اقتصادی داریم
 
وی افزود: حتی اگر تحریم‌ها هم وجود نداشته باشند چالش‌های اقتصادی داریم که ابعاد و عمق آنها گسترده است و نیازمند اقدام هر سه قوه، لذا باید به آنها بپردازیم و درصدد حل آنها بربیاییم؛ مانند بحران بانکی، چالش اشتغال و... بنابراین بسیار مهم است که مجلس در رسیدگی به این بحران بانکی ابزارهای قانونی لازم را برای استقلال بانک مرکزی و اصلاح ساختار آن در اختیار بانک مرکزی و برای اصلاح نظام بانکی در اختیار دولت قرار دهد. در مواردی که قانونی در این حوزه نیاز است باید در مجلس با فوریت رسیدگی و تصویب شود.
 
حسینی در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: از طریق مجلس این ابزارها باید در اختیار دولت قرار گیرد؛ علاوه بر بحث چالش‌ها ما تحریم را هم داریم بنابراین بسیار مهم است که در این شرایط مجلس از دولت حمایت کند تا دولت به عنوان پیشانی نظام بتواند دستاوردهای انقلاب را حفظ کند.

مرتبط‌ها

با قواره کنونی دولت، هر برنامه‌ای ناموفق است

دولت قانون اقدام متقابل را اجرا کند

دو اشتباه بزرگی که فتنه ۷۸ را بوجود آورد

دوکلام حرف حساب با رؤسا

تولید تحت لیسانس نشانۀ خودباختگی است

ساده ترین کار انداختن مشکلات به گردن دولت قبل است