دیدبان
عضو کمیسیون امنیت ملی:

با قواره کنونی دولت، هر برنامه‌ای ناموفق است

با قواره کنونی دولت، هر برنامه‌ای ناموفق است
به گزارش دیدبان، محمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران، با اشاره به بسته 12گانه پیشنهادی رئیس سازمان برنامه و بودجه به رئیس جمهور برای مقابله با تحریم های آمریکا گفت: مشکل اصلی در دولت، مدل تفکر، تصمیم‌گیری و اجرا است. یعنی هر طرح و برنامه و ... که ارائه شود با قواره‌ای که دولت در شر ایط کنونی دارد نمی‌تواند موفق شود.
 
وی افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 4 سال است که به شکل جامع به دولت ابلاغ شده و ما دیدیم دولت به دلیل رویکرد حاکم بر آن، نتوانست به این سیاست ها جامه عمل بپوشاند و عملا این سیاست‌ها را ضایع کرد.
 
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این ایراد اساسی به کار دولت وارد است و لذا اگر مجددا هر برنامه‌ای ارائه دهد، چه این برنامه از سوی آقای نوبخت باشد و چه هر کس دیگر ، بعید می‌دانم دولت با رویکرد های کنونی بتواند قدمی بردارد. مگر آنکه بخش خصوصی در این زمینه تدبیر کند و احساس تکلیف بیشتری داشته باشد.
 
رضایی اضافه کرد: باید فقط از دولت بخواهیم کاری به اینها نداشته باشد و مردم راه اقتصاد را همانطور که در اصل 44 و تاکیدات خضرت امام و مقام معظم رهبری بود که اقتصاد را به مردم واگذار کنند، بهتر طی می‌کنند.
 
به گفته این نماینده ظرفیت های زیادی در کشور وجود دارد که اگر اذیت و آزار سیستم دولتی وجود نداشته باشد و موانعی که امروز در ساختار دولت هست و سنگ هایی که جلوی پای اقتصاد و مردم انداخته می‌شود وجود نداشته باشد، به راحتی این مسیر طی می‌شود و ترامپ و دار و دسته او هم هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند.
 
وی تصریح کرد: آمریکایی ها به اندازه‌ای بنیه ندارند که بخواهند برای مردم ما دردسر درست کنند. بلکه نظاماتی که دولت حاکم کرده و مدل تصمیم‌گیری، اجرا و پیگیری، روابط سازمانی بین وزارتخانه‌ها و عناصر فاسدی که در این دستگاه‌ها جا خوش کرده اند بیش ابز هر چیز عامل تولید مشکلات فعلی هستند.
 
نایب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: عناصر فاسدی که در دستگاه‌ها حضور دارند اجازه نمی‌دهند چنین سیاست هایی به نتیجه برسد. مگر این که انقلاب و تحولی در دولت رخ دهد.
 
رضایی با تأکید بر اینکه باید فکری اساسی کرد گفت: آقای رئیس‌جمهور الان کمی متوجه شده در گوشه و کنار مجموعه تحت امر خود عناصری فاسد حضور دارند. عناصری که قبلاً هر چه بابت حضور آنها تذکر داده می شد گوش شنوایی وجود نداشت. با این حال امروز آقای روحانی  فهمیده است در وزارت صنعت مدیرانی حضور دارند که انحرافات اخیر را هدایت می‌کنند.
 
وی افزود: اگر یک بازنگری شود باید توجه داشت که در سایر سازمان‌ها هم این مسئله وجود دارد منتها صدای آن بلند نشده است والا وضعیت وزارت کشاورزی از این بهتر نیست. در سایر ساختارها نیز وضع همین گونه است. به عنوان نمونه بانک مرکزی کانون گرفتاری و مفسده است.
 
نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه خیلی ها در این باره به دولت هشدار دادند که نمونه آن نامه رسمی 180 نماینده بود ولی رئیس‌جمهور به روی خود نمی‌آورد، تصریح کرد: کشور را نمی‌توان با غرور و تک‌روی و خودمحوری اداره کرد.
 
رضایی با اشاره به لزوم تغییرات در تیم اقتصادی دولت ادامه داد: قطعاً این تیم کارآمد نیست. چند وقت که بحران سکه و ارز بود از وزیر اقتصاد سوال می‌کردیم چه مسئولیتی دارید که هیچ عکس‌العمل و برنامه‌ای ندارید و هیچ باری روی دوش خود احساس نمی‌کنید که ورود پیدا کنید. با این تیم اقتصادی دولت به هیچ جایی نخواهد رسید. مگر آنکه بازنگری جامعی انجام دهد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این عرصه آدم‌های مدیر و شجاعی را می‌طلبد. آدم‌هایی که سختکوش باشند و جهادی کار کنند. با این سبک و سیاقی که دولت پیش گرفته بعید می‌دانم همین سرفصل‌هایی که دارد را به نتیجه برساند

مرتبط‌ها

دولت قانون اقدام متقابل را اجرا کند

دو اشتباه بزرگی که فتنه ۷۸ را بوجود آورد

به جز تحریم‌ ها باز هم چالش‌ اقتصادی داریم

دوکلام حرف حساب با رؤسا

تولید تحت لیسانس نشانۀ خودباختگی است

ساده ترین کار انداختن مشکلات به گردن دولت قبل است