دیدبان
سیدحسین نقوی حسینی:

دولت قانون اقدام متقابل را اجرا کند

دولت قانون اقدام متقابل را اجرا کند
به گزارش دیدبان، سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با مهر، با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا در خصوص آینده برجام و با ارزیابی این بسته پیشنهادی اظهارداشت: با خروج آمریکا از برجام، توافق هسته ای دچار یک تنش شدید و مشکل جدی شد چرا که وقتی آمریکا از برجام خارج می شود، تحریم های ثانویه آمریکائی ها برمی گردد و این نقض آشکار برجام است و آن را بی خاصیت می کند.
 
وی افزود: از سوی دیگر خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های ثانویه، اروپائی ها را هم در ایفای تعهداتشان در موضوع توافق هسته‌ای دچار تردید جدی می کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه اروپائی ها برای ادامه حیات برجام باید خسارات خروج آمریکا را با ارائه تضمین کافی جبران کنند، گفت: حالا با گذشت 2 ماه از خروج آمریکائی‌ها از توافق هسته ای، بسته پیشنهادی اروپا ارائه شده اما این بسته نه تنها خسارات خروج آمریکا را جبران نمی کند، بلکه اجرای تعهدات خود اروپائی ها را نیز با تردید جدی مواجه می کند.
 
نقوی حسینی تصریح کرد: علت این مسئله نیز آن است که پیشنهادات ارائه شده کاملاً کلی است و برنامه عملیاتی مشخصی ندارد و هیچ کدام از انتظارات و حقوق جمهوری اسلامی را در موضوع برجام ضمانت نمی کند و همین باعث شد که حتی آقای روحانی هم این بسته پیشنهادی را مایوس کننده توصیف کند.
 
پیگیری میزان اجرای فرمان 14 خرداد رهبر انقلاب، پس از تعطیلات مجلس
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مهلت دو ماهه اروپائی ها برای تضمین منافع برجامی ایران به پایان رسیده است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران از این به بعد باید برنامه عملیاتی خود را منطبق بر قانون «اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام» آغاز کند و بعید هم به نظر می رسد که در مذاکرات آینده با اروپائی ها نیز به چیزی دست یابیم، چرا که یکسری موانع راهبردی و فنی بین اروپا و آمریکا وجود دارد که نمی گذارد مستقل تصمیم بگیرند.
 
نقوی حسینی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب در روز 14 خرداد امسال مبنی بر ضرورت فراهم کردن مقدمات 190 هزار سو غنی‌سازی اورانیوم در چارچوب برجام تاکید کرد: بهترین راهبرد برخورد با شرایط جدید هسته ای در گام نخست، همین فرمان رهبر معظم انقلاب بوده که باید توسط دولت اجرا شود.
 
وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکنون جلسه ای در خصوص اقدامات انجام شده برای اجرای این فرمان نداشته و گزارشی دریافت نکرده است، تصریح کرد: پس از تعطیلات مجلس شورای اسلامی، حتماً پیگیری این مسئله در دستور کار کمیسیون خواهد بود.

مرتبط‌ها

با قواره کنونی دولت، هر برنامه‌ای ناموفق است

دو اشتباه بزرگی که فتنه ۷۸ را بوجود آورد

به جز تحریم‌ ها باز هم چالش‌ اقتصادی داریم

دوکلام حرف حساب با رؤسا

تولید تحت لیسانس نشانۀ خودباختگی است

ساده ترین کار انداختن مشکلات به گردن دولت قبل است