دیدبان

علی بیرانوند دروازه بانی در کلاس جهانی

علی بیرانوند دروازه بانی در کلاس جهانی

دیدبان؛ علیرضا بیرانوند بعد از دفع توپ تماشایی مقابل عراق که مانع از فروریختن دروازه و سرگروهی ایران و ادامه ایران در مسیر ساده پیش بینی شده جام ملت ها بود، امروز هم کاری کرد که پیش از او احمدرضا عابدزاده سه دهه پیش انجام داده بود. درست در زمانی که مثل بیرانوند یک دروازه بان جوان و نوخاسته در جمع ملی پوشان ایران بود. 
امروز بیرانوند با مهار پنالتی کانو در ثانیه 50 بازی ایران مقابل عمان از یک غافلگیری بزرگ جلوگیری کرد، مهار نجات بخشی که پایه حملات بعدی و پیشروی ایران و برتری 2 بر صفر تیم کی روش شد که در نیمه اول پایین تراز حد انتظار بازی کرد اما با یک دروازه بان تسخیرناپذیر شما در روز بدتان هم نتیجه می گیرید. بیرانوند بعد از مهار پنالتی در دقایق پایانی نیمه هم شوت استثنایی محسن الغسانی وینگر سریع عمان را با دست موافق مهار کرد که این شیرجه هم با تحسین گزارشگران ایرانی و خارجی بازی مواجه شد. 
بیرانوند که بعد از یک فصل درخشان با پرسپولیس و تیم ملی، از ستاره های تیم کی روش است، می خواهد کاری را انجام بدهد که حتی احمدرضا عابدزاده افسانه ای موفق به آن نشده؛ قهرمانی در جام ملت های آسیا. از بین دروازه بان های بزرگ تاریخ فوتبال ایران عزیز اصلی، ناصر حجازی و منصور رشیدی به فتح جام ملت های آسیا نائل شده اند و بیرانوند می تواند چهارمین گلر ما در کسب این افتخار بزرگ باشد. 
او با پیراهن آبی آسمانی که با آن پنالتی کریس رونالدو را مهار کرده، حالا به بزرگی در آسیا و اثبات شماره یک بودنش در قاره بزرگ فکر می کند. دروازه بانی که در 4 بازی کلین شیت کرده و می خواهد این دستاورد را در مشت خود داشته باشد.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟