دیدبان

مسیر تیم ملی تا فینال جام ملت‌ها؛ منتظر یک قرعه رویایی!

مسیر تیم ملی تا فینال جام ملت‌ها؛ منتظر یک قرعه رویایی!

دیدبان؛ اول یا دوم شدن در گروه D، برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا سرنوشت‌ساز بود. باختن به عراق و دوم شدن در گروه، می‌توانست تیم ملی را در همین دور بعد روبروی برنده بازی قطر و عربستان قرار دهد و سرگروهی، حداقل تا مرحله یک چهارم نهایی اوضاع آرام تیم ملی را حفظ می‌کند.

ایران به عنوان صدرنشین گروه D، مرحله بعد روبروی یکی از تیم‌های فلسطین، لبنان، کره شمالی، عمان یا ترکمنستان قرار می‌گیرد. هنوز حریف ایران قطعی نشده اما روی کاغذ، شانس لبنان و عمان بیشتر به نظر می‌رسد. هر کدام از این دو تیم بازی فردای‌شان را ببرند و تفاضل بهتری داشته باشند، حریف ایران خواهند بود. هر کدام‌شان هم روبروی ایران قرار بگیرد، نمی‌تواند حریف چندان دشواری برای تیم ملی باشد.

دور یک چهارم نهایی، ایران روبروی برنده بازی چین و تایلند قرار خواهد گرفت. احتمال قوی، چین برنده این بازی خواهد بود. بازی با تیم مارچلو لیپی، بازی راحتی برای تیم ملی نیست اما نسبت به قرعه‌ای که بعضی دیگر از قدرت‌های آسیا در این مرحله دارند، کار راحت‌تری خواهیم داشت. چین در انتخابی جام جهانی حریف دردسرسازی برای تیم ملی بود. با این حال، در ورزشگاه آزادی به ایران باخت.

مرحله نیمه نهایی، شاید سخت‌ترین بازی ایران در این جام باشد. اگر ژاپن بازی فردایش را ببرد، در مرحله یک هشتم نهایی روبروی بازنده بازی عربستان و قطر قرار می‌گیرند. هر کدام از تیم‌های ژاپن، عربستان و قطر از مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، شانس بالاتری از اردن یا حریفش برای رسیدن به نیمه نهایی خواهند داشت. روی کاغذ، ژاپن می‌تواند حریف احتمالی تیم ملی در نیمه نهایی باشد و سخت‌ترین بازی جام را با ما برگزار کند. البته این معادله، یک حالت رویایی هم دارد. فردا ژاپن موفق به شکست ازبکستان نشود و عربستان بتواند قطر را شکست دهد. در این حالت، ایران در نیمه نهایی با یکی از دو تیم ازبکستان و قطر بازی خواهد کرد. حالتی رویایی که کمی بعید به نظر می‌رسد و باید، برای بازی با ژاپن در نیمه نهایی آماده باشیم.

در بازی فینال هم در آن سمت جدول کره جنوبی، استرالیا و برنده بازی عربستان و قطر، برای رسیدن به فینال تلاش می‌کنند. بازی که امیدواریم، پس از 43 سال به آن برسیم و بتوانیم، پایانی رویایی در امارات داشته باشیم.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟