ف

جایگاه ورزش در حمایت از کالای ایرانی

بی‌گمان یکی از حرکت‌های اجتماعی ارزشمند که در ساختار مدیریتی کشور در سال‌های اخیر شکل گرفته و نهادینه شده است جهت دادن به حرکت مردم و دولت از طریق نامگذاری سال به‌وسیله مقام رهبری است.

به گزارش دیدبان، نامگذاری سال، هم‌چون تعیین مقصد برای یک سفر یک‌ساله است و به مثابه یک سنجه و مقیاس در توزین و اندازه‌گیری عملکرد و برنامه‌های مسوولان به‌کار می‌آید.

در سال ۱۳۹۷ به صفحه حمایت از کالای ایرانی در منظومه اجتماعی و اقتصادی نامگذاری سال‌های اخیر رسیدیم.

صنعت ورزش می‌تواند با بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بی‌نظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال به اشکال زیر، نقش آفرین باشد.

۱- در وهله نخست ضرورت دارد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش ورزش در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هیات‌های ورزشی، باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و دیگر اجزا و سازمان‌های ورزشی، برنامه‌ریزی مؤثر و منسجمی را به‌عمل آورد و آن‌ها را در این جهت هم افزا و هم‌سو کند.

۲- وزارت ورزش و جوانان بایستی به ساماندهی و مدیریت بازار کالای ورزشی ایرانی نیز اهتمام ورزد. در این راستا همکاری با وزارت صنعت و معدن و تجارت و نیز گمرک ایران جهت تدوین فهرست اقلام ورزشی وارداتی و شناسایی تولیدکنندگان ایرانی آن‌ها و در نهایت حمایت‌های تعرفه‌یی یا ممانعت از واردات آن‌ها و....اقدام کند.

۳- حجم قاچاق کالا در صنعت ورزش، مورد ارزیابی و شناسایی دقیق‌تر از سوی وزارت ورزش قرار گیرد و به ویژه در مواردی که باعث آسیب به تولیدکنندگان ایرانی می‌شود مبارزه جدی‌تر با آن در دستور کار قرار گیرد.

۴- چهره‌های ورزشی بیش از پیش به مصرف کالای ایرانی اهتمام ورزند و هم‌میهنان‌مان را نیز ترغیب به مصرف کالای ایرانی کنند. تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران نیز به استفاده از چهره‌های ورزشی داخلی و همکاری با باشگاه‌های ورزشی در این مسیر ترغیب شوند.

۵- باشگاه‌های بزرگ به ویژه باشگاه‌های ورزشی دولتی هم‌چون پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی با توجه به فراوانی هواداران و نفوذ و سرمایه اجتماعی بالایی که دارند برنامه مدونی در جهت همکاری با تولید کنندگان ایرانی برای ترویج مصرف کالای ایرانی تدوین و اجرا کنند.

۶- در جهت ارتقای کیفیت کالای ورزشی ایرانی، بیش از پیش به استانداردسازی کالاهای ورزشی از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران اهتمام شود.

۷- حمایت کالای ایرانی به معنی حمایت از تولیدکننده ایرانی است فلذا اهمیت دارد که همراه با حمایت از کالای ایرانی به شناسایی و رفع موانع تولید و برطرف کردن دغدغه‌های تولیدکنندگان در همه ابعاد از جمله مالیاتی و تامین اجتماعی و امنیت سرمایه گذاری و... توجه ویژه شود.

۸- فدراسیون‌های ورزشی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، طی یک برنامه منسجم و مدون به انعقاد قرارداد با شرکای تجاری و حامیان مالی ایرانی و تامین نیاز رشته‌های ورزشی تحت مدیریت خود از تولیدکنندگان ایرانی، اولویت بدهند و حمایت از کالای ایرانی را ترویج و تبلیغ کنند.

۹- به لزوم ایجاد و تقویت چرخه اقتصادی و تجاری باشگاه‌های ورزشی که نمونه‌ای از آن را باشگاه سپاهان اصفهان در دست اجرا دارد اهتمام جدی شود. در این چرخه‌ها تولید کنندگان ایرانی فضا و فرصت مناسب برای معرفی و فروش محصولات خود با استفاده از سرمایه اجتماعی باشگاه‌های ورزشی در یک بازار تعاملی را به‌دست می‌آورند.

صادق رییسی‌کیا
منبع: ایسنا
 

 

chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • :: ادب، آداب و میزان حکمرانی خوب
  • :: «راهپیمایی بازگشت»، سلاح مخفی فلسطینیان که شلیک کندی داشت
  • :: سیاست «ترور»؛ جدیدترین راهبرد «بن سلمان» برای فرار از شکست در یمن
  • :: اصلاح طلبان ازکجا با محسن هاشمی پدر کشتگی دارند؟
  • :: این سریال توهین ها ادامه دارد
  • :: نتایج آخرین تحقیقات درباره جنازه منسوب به رضا شاه
  • :: این زخم‌ها تازه نیست
  • :: اسب تک شاخ در ماه مومیایی در شاه عبدالعظیم
  • :: عبور عربستان از خط قرمز انصارالله
  • :: دلایل احتمال فیلترینگ تلگرام،با وجود عضویت چند ده میلیون نفر ایرانی چیست؟
  • :: شکوری‌راد: بیماری بهانه بود با «کارگزاران» اختلاف سیاسی داشتیم
  • :: بعد از سال‌های طولانی تازه به شبهه آب و برق مجانی پاسخ دادیم
  • :: تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین مهمان‌نواز
  • :: ادب، آداب و میزان حکمرانی خوب
  • :: بارش ماهی در آسمان گلپایگان!+فیلم
  • :: چرا برخی اصلاح‌طلبان به معصومین جسارت و توهین می کنند؟
  • :: آیا اصولگرایان به دنبال تحقق دولت نظامی هستند؟
  • :: اقتصاد اسلامی در تضاد رویکرد لیبرالی دولت روحانی
  • :: ناکامی سعودی در خلق تصاویر مجازی
  • :: تلگرام دولتی، گردش‌های ژونگ‌شان و ماری آنتوانت‌ها
  • :: منشور کارآمدسازی و صیانت از وزارت اطلاعات
  • :: اول اردیبهشت ماه روحانی!
  • :: گفت و گوی ملی چگونه باورپذیر می شود؟
  • :: لزوم گسست از تفکر نو لیبرالیستی منسوخ و چرخش به سمت گفتمان انقلاب اسلامی
  • :: راهپیمایی‌های بازگشت؛ از «بمب جمعیت» تا ناکارآمدی سیاست «ترور»
  • :: وحشت در کاخ ملک سلمان
  • :: انگیزه‌های اردوغان برای انتخابات زودهنگام
  • :: چرا کره شمالی به سمت مذاکره حرکت کرده است؟
  • :: گزینه اقتصادی آمریکا روی میز ؛ چه با برجام چه بی برجام
  • :: ظرفیت های صنعتی و معدنی؛ زمینه ساز تحقق آرمانهای اجتماعی انقلاب
  • :: شورای فعلی تهران از شورای اول عبرت بگیرند
  • :: اینجا هم معیارهای دوگانه!؟
  • :: روزه سکوت واقعی است؟ چرا؟
  • :: در صف می‌ایستم، پس هستم!
  • :: رپورتاژ‌ آگهی اصلاح طلبان با روسری و توسری
  • :: بسیج کارکنان BBC فارسی برای مقابله با کودتا در عربستان
  • :: ۱۸ پرسش و پاسخ درباره شبیه‌ترین پیام‌رسان ایرانی به تلگرام
  • :: سپاه گره‌گشای پروژه‌های بر زمین مانده در تهران بود
  • :: «به کارگر ایرانی لگد نزنید»
  • :: نبردی واقعی در فضای مجازی
  • :: ترامپ به‌دنبال هووی برجام در کره
  • :: تکلیف این 22 میلیارد تومان را روشن کنید