دیدبان

دعوت از مردم برای اقامه نماز در قدس شریف

دعوت از مردم برای اقامه نماز در قدس شریف

به گزارش «دیدبان» به نقل از رویترز، به دنبال عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مواضع خود و برچیدن همه زیرساخت‌های امنیتی در ورودی‌های مسجدالاقصی در شب گذشته، مقام‌های مذهبی منطقه اعلام کردند که مردم را به بازگشت و اقامه نماز در صحن مسجد الاقصی در روز پنجشنبه ترغیب می‌کنند.

نیروهای اسرائیلی سرانجام روز چهارشنبه دوربین‌های مدار بسته و دستگاههای فلزیاب را که در پی حمله دو شهروند فلسطینی تبار اسرائیل به سربازان اسرائیلی در ۱۴ جولای نصب شده بود، جمع‌آوری کردند.

نصب این دستگاه‌های امنیتی خشم مسلمانان را در پی داشت و منجر به افزایش تنش‌ها میان اعراب و اسرائیل طی دو هفته گذشته شده بود.

در پی نصب این ابزارهای امنیتی، مراجع اسلامی شهر بیت المقدس از مردم خواسته بودند که از گیت‌ها عبور نکرده و وارد محوطه مسجدالاقصی نشوند.

آن‌ها اعلام کرده بودند که در صورت عبور مسلمانان از دروازه‌های مسجدالاقصی، نمازشان باطل است. به همین دلیل طی دو هفته گذشته مسلمانان در خیابان‌های اطراف مسجدالاقصی به اقامه نماز می‌پرداختند.

انتظار می‌رود اکنون با اعلام موافقت مراجع اسلامی، در نماز جمعۀ پیش رو شمار قابل توجهی از نمازگزاران مسلمان شرکت داشته باشند.

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه