دیدبان

پروژه لیبرتاد، آغاز سرمایه‌گذاری وسیع موساد در عرصه جاسوسی فنی

پروژه لیبرتاد، آغاز سرمایه‌گذاری وسیع موساد در عرصه جاسوسی فنی

به گزارش «دیدبان» به نقل از جورزالیم پست، یک مقام ارشد دفتر نخست وزیر اسرائیل گفت: پروژه‌ی جدید سرمایه‌گذاری موساد به نام لیبرتاد، در زمینه‌ی فناوری آغاز شده است و «نمونه‌ی تازه‌» کارکرد آژانس جاسوسی با استفاده از فناوری پیشرفته خواهد بود.

علی گورنر، مدیر پ‌.ام‌.او که بیش از یک سال است با موساد در این پروژه همکاری می‌کند، اعلام کرده است که این یک نمونه‌ تازه است که ما تهیه و تولید کرده‌ایم و به موساد امکان پرداخت هزینه‌های توسعه‌ فناوری را می‌دهد».

وی گفت: با توجه به تاریخچه‌ این سازمان، موساد همیشه از فناوری جلو بوده است. آنچه که ما امروز آنرا تغییر می‌دهیم این است که در موساد، محصولات مورد نیاز را از بیرون خریداری نمی‌کنیم، بلکه موساد را در روند تهیه و تولید محصولات دخیل می‌کنیم تا نفوذ بیشتری داشته باشد و در ثبت فناوری‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهد آزادی عمل بیشتری داشته باشد.

گورنر عنوان کرد: با توجه به تاریخچه‌ این سازمان، «موساد همیشه در عرصه فناوری پیشگام بوده است». واقعیت این است که آینده‌ فناوری و واقعیت آینده به دست کمپانی‌های راه‌انداز در گوشه کنار جهان تعیین می‌شود، به خصوص در اسرائیل».

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه