دیدبان

تعداد نیروهای ناتو در افغانستان افزایش پیدا می‌کند

تعداد نیروهای ناتو در افغانستان افزایش پیدا می‌کند

به گزارش «دیدبان» به نقل از رویترز، "ینس استولتنبرگ" دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک نشست خبری در مقر این سازمان در بروکسل ضمن اشاره به افزایش شمار نظامیان خارجی در افغانستان، گفت: ۱۵ کشور هم‌پیمان ناتو تصمیم گرفتند تا برای تقویت نیروهای امنیتی افغانستان ماموریت پشتیبانی خود در این کشور را ادامه و شمار نیروها را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه فردا سران کشورهای عضو ناتو در مقر این سازمان در بروکسل گردهم می‌آیند، تصریح کرد: در این نشست در مورد آینده‌ی ماموریت این سازمان در افغانستان به تبادل نظر پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه مقامات نظامی خواستار افزایش چند هزار نفری نظامیان خارجی در قالب ماموریت حمایت قاطع شده‌اند، اظهار داشت: "من افزایش حضور نیروهای ناتو در این کشور را تایید می کنم".

نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو امروز ۲۹ ژوئن در بروکسل برگزار می‌شود. یکی از محورهای اصلی این نشست، ماموریت پشتیبانی ناتو از نیروهای امنیتی افغانستان است.

بنا به اعلام وزارت دفاع ترکیه، فکری ایشیک وزیر دفاع کشور در این نشست حضور دارد و در حاشیه آن با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز دیدار خواهد کرد.

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه