دیدبان

اعدام ۳۰ عراقی توسط داعش به جرم ترک سرزمین‌ خلافت

اعدام ۳۰ عراقی توسط داعش به جرم ترک سرزمین‌ خلافت

به گزارش «دیدبان» به نقل از المیادین، سران برخی از قبایل اطراف شهر «الحویجه» موسوم به قبایل «العبید» اعلام کردند که گروه تروریستی داعش ۳۰ نفر از اهالی منطقه را که اکثرا زن و کودک بودند به جرم تلاش برای فرار از اراضی تحت اشغال داعش اعدام کرده است.

«انور العاصی» رئیس‌ قبیله العبید با ذکر این خبر تصریح کرد که این افراد سعی داشتند به سوی منطقه «العلم» واقع در استان صلاح‌الدین فرار کنند.

وی افزود تعداد کسانی که داعش از جولای ۲۰۱۴ تاکنون در این مناطق اعدام کرده به حدود هزار نفر می‌رسد.

العاصی همچنین اضافه کرد که بیش از ۶۵۰ غیرنظامی نیز به هنگام تلاش برای  عبور از مسیرهای سخت و مرگبار در کوه‌های «حمرین» واقع در غرب و شرق الحویجه و فرار به سمت کرکوک در پی روبه‌رو شدن با مخفی‌گاه‌های داعش و یا در اثر انفجار بمب‌هایی که در این مسیرها، جاده‌ها و روستاها کار گذاشته شده بودند، کشته شده‌اند.

رئیس‌ قبایل العبید با درخواست از «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق برای آغاز سریع عملیات آزادسازی حویجه اعلام کرد این شهر اولین شهر در جهان است که بیش از یک سال و نیم محاصره بود و ساکنانش هر روز از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

گروه تروریستی داعش همچنان بر این شهر و چند منطقه دیگر در جنوب کرکوک کنترل دارد که این گروه تروریستی از آنها برای حمله به استان صلاح‌الدین و اطراف کرکوک استفاده می‌کند.

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه