دیدبان

آخرین جزئیات واگذاری اوین به شهرداری

آخرین جزئیات واگذاری اوین به شهرداری

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، اقبال شاکری با اشاره به قانونی بودن انتقال پادگان‌ و زندان‌ها از تهران گفت: یکی از از مکان‌ها، زندان اوین است که به علت جایگاه اراضی زندان مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه اخیرا موضوع واگذاری این زندان جدی‌تر شده و امکان توافق شهرداری و قوه قضائیه برای انعقاد تفاهم نامه افزایش یافته است؛ گفت: براساس اخرین اطلاعات، گفت وگویی شفاهی فی مابین مسئولان شهرداری و قوه قضائیه انجام و مقرر شده تا با واگذاری زندان اوین، زندان‌هایی در مکان‌های دیگری که مورد توافق طرفین است ساخته شود.

 

شاکری با اعلام تبدیل زندان اوین به باغ موزه گفت: اراضی زندان اوین دارای پهنه‌های متفاوت است که بخش عمده آن «G321» (فضای سبز) است؛ اما در مجموع این اراضی دارای پلاک‌های متعدد است و بخشی از آنها کاربری‌های مختلفی دارند که باید کاربری این اراضی، برای شهرداری دقیقا مشخص شود.

 

رئیس کمیته عمران شورای شهر با بیان اینکه دیدگاه مشترک فیمابین قوه قضائیه و شهرداری ایجاد شده، اما هنوز وارد دستور کار اجرایی نشده‌اند گفت: شهرداری باید متناسب با نیاز قوه قضائیه، زندان‌هایی را که آنها می‌خواهند، بسازد تا تهاتر صورت گیرد.

 

شاکری با اشاره به تاثیر نظام پذیرش در انجام پروژه‌های جدید گفت: از آنجایی که این واگذاری، جدید است باید این پروژه از نظام پذیرش عبور کند و در تامین بودجه خرید این اراضی نیز شورای شهر قطعا از روش‌های مرسوم بودجه بندی اعم از کارگزاری و تهاتر بهره خواهد گرفت چرا که خرید اراضی اوین در بودجه سال 94 شهرداری تعیین نشده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران