دیدبان

حضور 3 میلیون افغان در ایران

حضور 3 میلیون افغان در ایران

دیدبان: وزیر کشور از کمیسیونر کمک های بشردوستانه اتحادیه اروپا خواست تا نسبت به حضور سه میلیون نفر افغانستانی در ایران حساسیت داشته باشند و گفت: اروپا برای بازگشت این عده به کشورشان کمک کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه پس از دیدار کریستوس استیلیاندیس کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران با اشاره به مباحث مطرح شده در این دیدار، افزود: جلسه خوبی داشتیم که در این جلسه روی دو موضوع پناهندگان و آوارگان و حوادث غیرمترقبه صحبت شد.

وی ادامه داد: درخصوص آوارگان با توجه به شرایطی که بعد از حوادث عراق و سوریه پیش آمده و سیل آوارگان به طرف اروپا، این موضوع در دستور کار جدی قرار گرفته و ما نیز اعلام آمادگی کردیم هر نوع همکاری که ایران بتواند درخصوص کمک‌های انسان ‌دوستانه به آوارگان و پناهندگان منطقه داشته باشد، انجام دهد.

وزیر کشور گفت: همچنین اعلام آمادگی کردیم تا تجربه‌ای که در این خصوص داریم به آنان منتقل کنیم.

رحمانی فضلی افزود: در نشست با کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا خواهان آن شدیم که اتحادیه اروپا نسبت به حضور سه میلیون نفر افغانستانی در ایران حساسیت داشته باشد و کمک‌های لازم را درخصوص نحوه اسکان مجدد آنها در افغانستان به ما و کشور افغانستان داشته باشد که این موارد را در تفاهمنامه نهایی لحاظ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در بحث حوادث غیرمترقبه نیز آنها خواستار بودند که ایران باتوجه به تجربیاتی که در حوزه حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و ریزگردها دارد، این تجربیات را به آنان منتقل کند و در حوزه انتقال تجربه و نوع مدیریت با هم همکاری داشته باشیم که ما پیشنهادات خود را به وزارت امور خارجه اعلام کرده‌ایم و آمادگی کامل داریم با اتحادیه اروپا همکاری کنیم.

وزیر کشور گفت: همچنین در این نشست دعوت کردند تا کارشناسان وزارت کشور در حوزه پناهندگان و حوادث غیرمترقبه همکاری‌های نزدیکی با کارشناسان اتحادیه اروپا داشته باشند.

کمیسیونر کمک های بشر دوستانه اتحادیه اروپا روز شنبه به همراه فدریکا موگرینی مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران سفر کرده است.

مرتبط‌ها

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران

وام ازدواج افزایش یافت