دیدبان

اعلام ضوابط نصب تابلو در پایتخت

اعلام ضوابط نصب تابلو در پایتخت

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، جمال کامیاب با اعلام خبر ساماندهی تابلو مغازه ها در سطح شهر تهران اظهار کرد: براساس تدابیر اندیشیده شده در طرح ساماندهی تابلوها تاکید شده است هر مغازه متناسب با وسعتش تنها باید ابعاد خاصی را به تابلو مغازه اختصاص دهد.

وی با انتقاد از آشفتگی بصری سردر و تابلو مغازه ها در سطح شهر تهران از اجرای این طرح در دو خیابان به عنوان پایلوت خبر داد و گفت: چهار راه ولیعصر و خیابان جمالزاده دو پایلوتی است که از هم اکنون تغییر چشمگیری را در ظاهر، ابعاد، فونت، خط افق و رنگ تابلوهای آن مشاهده می شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان این که تعیین رنگ تابلوها متناسب با زمینه ساختمان انتخاب می شود، افزود: همچنین تابلوهای زائد از جداره های دیوارهای دو خیابان پایلوت جمع آوری شده است.

کامیاب بابیان اینکه پس از این دو خیابان، خیابان ناصر خسرو به عنوان الگو ساماندهی تابلوها در نظر گرفته می شود، عنوان کرد: امیدوریم اجرای پایلوت این طرح راهی برای ورود به سایر محورها باشد. آنچه که مد نظر ما است یک نظم بخشی در تابلوهای شهری است نه یکسان سازی آنها، زیرا به هیچ وجه رنگ و طرح ثابتی را برای تمام مغازه ها پیشنهاد نمی دهیم و اجرایی نمی کنیم.

وی افزود: در ادامه اجرای این طرح در صدد هستیم هر منطقه و پس از آن هر ناحیه و در نهایت هر محله مسئولیت نظم بخشی به تابلوها را بر عهده بگیرد تا خود به خود این حرکت ادامه یابد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان این که ضوابط مربوط به ساماندهی تابلوهای کسبه اعلام شده است، از برگزاری کارگاه های آموزشی در این خصوص خبر داد و گفت: یکی از اصناف دعوت شده در این کارگاه ها تابلوسازان بودند تا از این طریق فرهنگ سازی های لازم در این خصوص صورت گیرد.

کامیاب با تاکید بر این که از این پس ضابطه اجرایی مشخصی در خصوص طراحی و نصب تابلو مغازه ها در سطح شهر اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: مغازه ها در صورت ایجاد آشفتگی بصری هنگام پرداخت عوارض این بی نظمی را جبران خواهند کرد، بدین معنی که در صورت رعایت نکردن ضوابط تعیین شده عوارض بیشتری را باید بپردازند.

وی در پایان با بیان این که برای اجرایی شدن یک قانون باید گام به گام پیش رفت، اذعان کرد: دلیل این حرکت فراهم کردن تمهیدات لازم برای اجرای این طرح و قواعد مربوط به آن است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران