دیدبان

افزایش 20درصدی قیمت بلیط قطار

افزایش 20درصدی قیمت بلیط قطار

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، مرتضی جعفری درباره افزایش نرخ‌های بلیت قطار اظهار داشت: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای توجیه مالی مطلوب‌تر شرکت‌های مسافری حمل و نقل ریلی و ارائه خدمات بهتر و با کیفیت بیشتر به مردم با در نظر گرفتن افزایش نرخ حامل‌ةای انرژی در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها، موضوع افزایش محدود نرخ‌های بلیت قطار را در دستور کار خود قرار داد.
وی ادامه داد: در این راستا از شرکت‌های ریلی خواستیم که بررسی‌های خود را در این باره انجام داده و هر کدام به تفکیک نتایج این بررسی‌ها را و میزان افزایش قیمت پیشنهادی با توجه به بررسی‌های تخصصی و منطقی، در هر مسیر به شرکت راه‌آهن ارائه دهند.
مدیر‌کل تنظیم و نظارت بر بازار راه‌آهن با بیان اینکه هنوز رقم خاصی در این باره مشخص نشده است، گفت: تا این لحظه ‌بررسی شرکت‌ها به پایان نرسیده و نتایجی هم به دست راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نرسیده است، اما قطعاً به محض دریافت بررسی‌های تخصصی شرکت‌ها و ارائه فرم‌هایی که ما از آنها درخواست کرده‌ایم، موضوع افزایش نرخ‌ها در راه‌آهن بررسی خواهد شد.
جعفری اضافه کرد: برخی از مواردی که از شرکت‌ها خواسته‌ایم ارائه دهند، بیان میزان هزینه‌های آنها، سطح درآمد آنها، سطح خدماتی که ارائه می‌دهند، نوع واگن‌های ناوگان و از این قبیل است که این موارد توسط شرکت‌ها بررسی خواهد شد و پس از تجزیه و تحلیل، موضوع واقعی‌تر شدن نرخ‌های بلیت قطار در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه رشد قیمت‌های بلیت قطار در دو حیطه «افزایش قیمت» و «آزادسازی نرخ‌ها» بررسی خواهد شد، بیان کرد: موضوع آزادسازی قیمت بلیت قطار در آینده نزدیک اجرایی نخواهد شد اما احتمالاً افزایش قیمت‌های بلیت قطار پس از سفرهای تابستانی اعمال می‌شود.
مدیر‌کل تنظیم و نظارت بر بازار راه‌آهن بیان کرد: متوسط افزایش نرخ‌های بلیت قطار حدود ۲۰ درصد خواهد بود که حداقل آن احتمالاً ۱۵ درصد و حداکثر آن ۲۵ درصد‌ است.
پیش از این، مدیرعامل راه‌آهن هم در این‌باره گفته بود: ‌شرکت‌ها درخواست رسمی خود را برای افزایش قیمت بلیت به راه آهن ارائه کردند و راه‌آهن نیز وارد مرحله بررسی این درخواست‌ها شده است.
بنا به گفته محسن پورسیدآقایی،‌ درخواست شرکت‌های ریلی برای تغییر قیمت باید کاملاً شفاف و با ارائه جزئیات باشد؛ راه‌آهن‌ هرگونه تغییری در نرخ بلیت قطارها را منوط به ارائه جزئیات درخواست و ریز هزینه‌های افزایش یافته شرکت‌ها می‌داند، تا زمانی که شرکت‌ها این اطلاعات را به شکل دقیق به راه‌آهن ارائه نکرده و جزییات هزینه‌ها مورد بررسی قرار نگیرد نمی‌توان هیچ گونه تغییری در نرخ ها به وجود آورد
مدیرعامل راه‌آهن گفته بود البته در بخش قطارهای باری، سیاست راه‌آهن جذب بار به سمت ریل و کاهش تعرفه‌ها است، بنابراین نه تنها افزایش قیمت رخ نمی‌دهد بلکه در راستای کاهش سوانح رانندگی، جلوگیری از تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی،‌ حفظ محیط زیست، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک جاده‌ها، به دنبال جذب بار از سیستم حمل و نقل جاده‌ای به سمت ریلی و کاهش تعرفه‌ها هستیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران