دیدبان

زولبیا و بامیه ضرر دارد

زولبیا و بامیه ضرر دارد

به گزارش دیدبان به نقل از ایرنا ، ˈرامش عالی پورˈ روز سه شنبه در حاشیه همایش تغذیه در رمضان گفت : روزه داران این شیرینی سنتی و مخصوص ماه مبارک رمضان را کمتر مصرف کنند و حتی از آن چشم بپوشند و شیرینی های طبیعی را جایگزین کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به طولانی بودن فاصله زمانی بین اولین و آخرین وعده غذایی در ایام روزه داری، گلیکوژن کبد (منبع ذخیره قندی) مصرف می شود و فرد ولع زیادی برای خوردن شیرینی پیدا می کند.
وی گفت: افراط در مصرف زولبیا و بامیه که مملو از قندهای تصفیه شده و چربی های اشباع شده است و در اثر جوشیدن، مواد سمی را در آن ایجاد می شود، سلامت روزه داران را به خطر می اندازد.
وی یادآور شد: از گذشته مرسوم بوده که این ماده خوراکی بر سر سفره افطار قرار گیرد و متاسفانه برخی افراد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم زولبیا و بامیه را یک جا مصرف می کنند و از عوارض آن آگاه نیستند.
این کارشناس تغذیه به روزه داران توصیه کرد که قند مورد نیاز بدنشان را با خوردن خرما، شیر و یا آبمیوه های تازه تامین کنند.
وی افزود: روزه داران در صورت تمایل به خوردن زولبیا و بامیه به رنگ آن دقت کنند زیرا برخلاف تصور عامه اگر زولبیا و بامیه قهوه ای تر و سوخته تر باشد نشانه مرغوبیت آن نیست و بیانگر آن است که در روغن بیشتر جوشیده و حرارت بیشتری دیده و در نتیجه حاوی مواد سمی بیشتری است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران