دیدبان

دولت در مدیریت آب به بن‌بست رسیده است

دولت در مدیریت آب به بن‌بست رسیده است

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، سیداحمد علوی صبح امروز در نشست مدیریت آب استان کرمان اظهار داشت: دولت در بخش مدیریت آب و اینکه دولت به عنوان هسته مدیریت و حاکمیت در این زمینه باشد به بن‌بست رسیده است.
وی بیان داشت: بحث بحران آب در استان کرمان پررنگ شده است و هیچ کس نمی‌تواند بر این مشکل چشم بپوشاند و در حال حاضر این بحث از حالت رسمی بیرون آمده و کم‌کم سرزمین یخ‌زده دولتی‌ها را هم متاثر می‌کند.
رئیس اندیشکده آب ایران ادامه داد: بحث بحران آب در گذشته از طرف ما دولتی‌ها در سایه کلماتی مانند تغییر اقلیم و خشکسالی پوشانده می‌شد.
علوی افزود: ۲۴ میلیارد متر مکعب بارش سالانه در استان کرمان داریم که ۳۰ درصد این آب تجدیدپذیر است و ۹۰۰ تا ۱.۱ میلیارد متر مکعب آب در هر سال از جیب خورده‌ایم در حالی که در دنیا عرف تخصصی و فنی این است که ۲۰ تا ۴۰ درصد از آب تجدیدپذیر استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: دولت در بخش مدیریت آب و اینکه دولت به عنوان هسته مدیریت و حاکمیت در این زمینه باشد به بن‌بست رسیده است.
علوی عنوان کرد: اگر حرکتی در زمینه مدیریت منابع آب انجام ندهیم، اتفاق جدیدی نمی‌افتد به غیر از اینکه محصولات گردو، پسته و خرما که در استان کرمان داریم، این محصولات و صاحبانشان به علت کم‌آبی از توان می‌افتند.
وی ادامه داد: وضعیت بحران آب دریاچه ارومیه در تمام کشور و استان کرمان آشکار و روشن است و ما وضعیت خطرناک‌تری را هم می‌بینیم، اما تبلیغات انجام نمی‌شود.
رئیس اندیشکده آب ایران با اشاره به اینکه بحران کم‌آبی در مناطق جنوبی استان کرمان از جمله جیرفت، رودبار، عنبرآباد، قلعه‌گنج و کهنوج آغاز شده است، افزود: استان کرمان می‌تواند وارد بحث چالش آب شود و در این زمینه پاسخگو باشد.
علوی اظهار کرد: در دنیا ثابت شده است، بحث مشارکت در در زمینه بحران آب در کنار عنصر مشروعیت، اقتدار و قانون‌مداری معجزه می‌کند.
وی بیان داشت: اندیشکده آب ایران می‌تواند، اطلاعات مربوط به آب داخلی، منطقه‌ای و جهان را در اختیار فعالان حوزه آب قرار دهد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران