دیدبان

مدیریت آب نیازمند انقلاب مدیریتی!

مدیریت آب نیازمند انقلاب مدیریتی!

به گزارش دیدبان به نقل از ایرنا ، معصومه ابتکار بعدازظهر دوشنبه در مراسم رونمایی گزارش نهایی میزگرد تخصصی بین المللی حفاظت از تالابهای ایران که با حضور گری لوئیس، کارشناس ارشد سازمان ملل متحد در ایران برگزار شد، افزود: ادامه روند کنونی مدیریت منابع آب نمی تواند برای احیای تالابهای ایران کافی باشد.
وی نقش مشارکت مردم در فعالیت های زیست محیطی به ویژه احیای تالابها را بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: متخصصان بین المللی نیز معتقدند هرجا موفقیتی حاصل شده، در نتیجه مشارکت جوامع محلی بوده است و مردم ما باید بدانند که میزان مصرف آب از طرف آنها زیاد و شیوه های مصرف آب نیز نادرست بوده است.
ابتکار ضمن ابراز خشنودی از بازگشت آب به تالاب هامون، تحقق این موضوع را در نتیجه همکاری بخش های مختلف دولت از وزارتخانه های نیرو، امور خارجه و کشور با سازمان محیط زیست و همراهی دولت افغانستان ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم وضعیت فعلی هامون پایدار بماند زیرا این وجود تالاب برای نشاط ، حیات، سرزندگی و معیشت مردم منطقه سیستان و بلوچستان بسیار کلیدی است و علاوه بر مباحث اقتصادی، تاثیرات زیادی در جلوگیری از وقوع توفانهای شن و ریزگردها دارد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره دریاچه ارومیه نیز گفت: اخیرا نشستی در ارتباط با کارگروه احیای دریاچه ارومیه داشتیم و گزارش خوبی از پیشرفت کار دریافت کردیم که امیدواریم به زودی یک برنامه اقدام ملی در رابطه با پارک ملی دریاچه ارومیه حاصل شود.
وی، اراده و رویکرد دولت برای احیای تالابهای هامون و ارومیه را بسیار جدی توصیف کرد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران