دیدبان

کتاب جدید استاد مطهری منتشر شد

کتاب جدید استاد مطهری منتشر شد
به گزارش دیدبان به نقل از فردا؛ کتاب «خدا در اندیشه انسان» مشتمل بر پنج سخنرانی استاد شهید آیت‌الله مطهری در سال ۱۳۵۴ هجری شمسی است که در جمعی که بیشتر آنها را دانشجویان و قشر تحصیل‌کرده تشکیل می‌دادند، ایراد شده است. این مباحث درباره شناخت خدا و ریشه پیدایش فکر خدا در بشر با توجه به شبهات طرح شده از سوی دانشمندان ماتریالیست است که در ضمن آن به نقادی ذهن انسان نیز پرداخته شده است، از جمله به شباهت ذهن با آیینه اشاره شده است که ذهن انسان شبیه آینه است با این تفاوتها که اولاً خطایاب است، ثانیاً خودآگاه است و ثالثاً به درون اشیاء نفوذ می‌کند.
استاد در ادامه سخن به این موضوع می‌پردازند که خدا به دلیل نامحدود بودن در ذهن منعکس نمی‌شود علاوه بر این که مواجه با ذهن انسان نیست. سپس نظریه تأثیر شرایط عینی و ذهنی در فکر انسان را مورد بررسی قرار داده، تابعیت مطلق اندیشه نسبت به آن را رد می‌کنند. در پایان، این مطلب مورد بحث قرار می‌گیرد که عالم هستی بدون یک حقیقت بی‌نیاز قابل توجیه نیست.
مباحث این کتاب، بحث ممتازی در خداشناسی و برخی مسائل مرتبط با آن از نظر محتوا و سبک بیان است و برای علاقه‌مندان به معارف اسلامی مغتنم و دانش‌افزاست.
بعد از این مباحث، موضوع "خدا در زندگی انسان"بحث شده است که آن مباحث به صورت کتابی همزمان با این کتاب منتشر گردیده است.
این کتاب در ۱۰۴ صفحه در قطع رقعی به قیمت ۳۰۰۰۰ ریال توسط انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری) منتشر شده است.
علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب با تخفیف ویژه۲۵ % به غرفه انتشارات صدرا در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران واقع در مصلی، شبستان، انتهای راهروی ۲۲ مراجعه نمایند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟