دیدبان
زالی در پنجمین جشنواره علمی-تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه:

سال گذشته 450هزار بیمار برای درمان به ایران آمدند

سال گذشته 450هزار بیمار برای درمان به ایران آمدند

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری دانشجو، زالی صبح امروز در پنجمین جشنواره علمی- تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله برگزار شد، با اشاره به پیشرفت های کشور در زمینه پزشکی گفت: امروز به برکت مدیریت جهادی، جامعه پزشکی کشور بر قله خوداتکایی ایستاده، به نحوی که با نگاه به پیشرفت های کنونی می توان دریافت خیلی زوتر از برنامه چشم انداز 20 ساله کشور، افق های این برنامه نائل می شویم و در سال 1404 به تمام توفیقات پزشکی مدنظر خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه در عرصه پزشکی نه تنها در خیلی از موارد به خودکفایی رسیده ایم بلکه مرجعیت علمی پیدا کرده ایم، گفت: امروز در بسیاری از زمینه ها از جمله نانو تکنولوژی، بایوتکنولوژی و سلول های بنیادی صاحب سبک شده ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در همین زمینه ادامه داد: سال گذشته 450 هزار بیمار برای درمان وارد کشور شدند و از طرفی تعداد بیمارانی که برای خدمات پیچیده به خارج از کشور اعزام شده اند از انگشتان دست تجاوز نمی کند که اینها هم دلایل خاصی برای به خارج از رفتن از کشور داشتند.

زالی استحکام حوزه سلامت کشور در سایر تحریم ها را یادآور شد و گفت: در بسیاری از کشورها در سایه تحریم حوزه سلامت آنها به تلاشی می انجامد و این در حالی است که ما در همین شرایط تحریم در زمینه سلامت وپزشکی با قوت و استقامت به فعالیت خود ادامه دادیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون به جایگاه 17 در دنیا در زمینه علمی رسیده ایم، گفت: هم اکنون در سلول های بنیادی رتبه 5 در جهان و رتبه اول در منطقه را داریم و در زمینه نانوتکنولوژی نیز رتبه اول منطقه را دارا هستیم وهمه اینها به برکت کار جهادی بوده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی پیشرفت های علمی وپزشکی امروز کشور را مرهون و مدیون افق بلند و هوشمندی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: ایشان دوازده سال پیش برخی موضوعات علمی را مانند نهضت نرم افزاری مطرح کردند و ما امروز بعد از گذشت این همه سال تازه به حقانیت و دوراندیشی کلام ایشان پی می بریم.

زالی ادامه داد: اگر ایشان بحث سلول های بنیادی را مطرح نمی کردند امروز ما شاهد این همه دستاورد شگفت انگیز نبودیم.

وی در پایان با اشاره به فعالیت علمی و پژوهشی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: امروز این دانشگاه به یک مرجعیت علمی تبدیل شده است. در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه از 18 نفر در حوزه پژوهش و تألیف با ارائه لوح تقدیر به عمل آمد.

 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران