دیدبان

«سینمای انقلاب» از تنگ نظری برخی ها رنج می برد

«سینمای انقلاب» از تنگ نظری برخی ها رنج می برد
به گزارش دیدبان به نقل از سراج ۲۴، قاسم زارع زاغه متولد1336  از همدان، فارغ التحصیل مرکز آموزش تئاتر اداره کل فرهنگ و هنر استان همدان است. وی کار در سینما را از سال 1367 با «صنوبرهای سوزان» کاری از «عباس شیخ بابایی» تجربه کرد. حضور در فیلم های سینمایی چون سگ های پوشالی(92)، اخراجی ها3 (89)، خاک و آتش(89)، دموکراسی تو روز روشن(88)، اخراجی ها2 (87)، کارناوال مرگ(87)، نفوذی(87)، فرزند خاک (86)، اخراجی ها (85)، بوی پیراهن یوسف(74) و آژانس شیشه ای(76) را در کارنامه دفاع مقدسی خود می بیند.
این بازیگر سینمای دفاع مقدس در گفت و گو با سراج24 در رابطه با وضعیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه سینما گفت: مطمئنا به نقطه ایده آل نرسیده ایم اما امیدوارم با درایت مسئولان به قله های مدنظر برسیم.
زارع با بیان اینکه اگر اجازه دهند و با خوشبینی رفتار کنند و به فعالین این حوزه اعتماد شود، راه برای رسیدن به ایده آل زیاد است، متذکر شد: مدیران فرهنگی باید اجازه دهند که افراد متخصص در این حوزه کار خود را انجام دهند.
وی با اشاره به نقاط ضعف در حوزه سینمای انقلاب تاکید کرد: نقاط صغف برای فعالیت در این حوزه تنگ نظری و بی اعتمادی به افراد متخصص این حوزه است.
بازیگر سینمای دفاع مقدس بر همین اساس اظهار داشت: برای بهتر شدن در این فضا، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را باید از این خصایص دور کنیم و فضایی فراهم شود که بتوان کار کرد و علی الخصوص باید به افراد اعتماد شود. به نظر من اعتماد کردن به افراد در این فضا بسیار کارساز و مهم است.
زارع در پایان با تاکید بر این نکته که اعتماد کردن به متخصصین سینمای انقلاب بسیار مهم و کارساز است، یادآور شد: در حال حاضر هیچ پیشنهادی از سینمای فاع مقدس ندارم و متاسفانه در چند سال اخیر، تولید در حوزه دفاع مقدس کم شده و فیلمسازان کمتر به این ژانر می پردازند.
 

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟