دیدبان
در گفتگو با دکتر فواد ایزدی مطرح شد؛

پروپاگاندای رسانه ای اجازه نشر نقض حقوق بشر توسط آمریکا را نمی دهد

پروپاگاندای رسانه ای اجازه نشر نقض حقوق بشر توسط آمریکا را نمی دهد

دیدبان: دکتر فواد ایزدی در مصاحبه با خبرنگار ال اچ وی نیوز با بیان اینکه بنگاه های رسانه ای اصلی دنیا در اختیار کشورهای غربی قرار دارد، گفت: قطعا رسانه های بین المللی نسبت به غرب نگاه غیرانتقادی و حمایتی دارند و از طرفی نسبت که کشورهای مستقلی همچون ایران تا حد زیادی سیاه نمایی می کنند. از این رو نباید انتظار داشت این رسانه ها واقعیات داخل جامعه ی ایرانی را بدون دروغ پردازی انعکاس دهند.

 
این کارشناس مسائل آمریکا در ادامه با اشاره به ضعف رسانه های حرفه ای در پوشش جنایات و نقض حقوق بشر توسط آمریکا اظهار داشت: باید رسانه های ما به مسائل موجود در حوزه ی انتقال پیام و غنای محتوای تولید شده توجه بیشتری داشته باشند و کسانی که در رسانه ها فعالیت می کنند، به صورت حرفه ای عمل کنند.
 
وی با توجه به مورد غفلت واقع شدن خبرنگاری تحقیقی (investigate journalism) در رسانه های داخلی افزود: خبرگزاری ها نبایستی تنها به نقل اخبار روزمره بپردازند و از کنکاش در زوایای پنهان و عمیق تر اخبار غافل شوند. از طرفی بسنده کردن نقل اخبار خبرگزاری های خارجی و عدم پوشش اخبار دگراندیش ها و جنبش های آنتی آمریکانیزم در غرب در حوزه ی اخبار خارجی آسیب بزرگی به حساب می آید و فعالیت بیشتر در حوزه ی دیپلماسی عمومی نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد.
 
ایزدی در پاسخ به این سوال که آیا اظهارنظر اخیر مقام معظم رهبری در مورد مذاکره با آمریکا به مثابه ی یک شیطان برای دفع شر او می تواند راهبردی برای مذاکرات هسته ای باشد، اظهار داشت: نکته ی برجسته در فرمایشات رهبر انقلاب که بارها آن را تکرار کرده اند، این است که نگاه ما برای حل مشکلات نباید به بیرون باشد و باید به ظرفیتهای درونی تکیه کنیم. 
 
افرادى و جریانهایی که این مسئله ی گره زدن مشکلات اقتصاى به توافق ژنو را تکرار می کنند در مردم ایجاد انتظار می کنند و اگر این انتظار، بی پاسخ بماند، باعث بروز مشکلات خواهد شد. در واقع ما در این حالت در زمین دشمن بازی کرده ایم، همانطور که دیوید کوهن وزیر خزانه داری آمریکا در اظهارات اخیرش گفت توافق ژنو در مردم ایران ایجاد انتظار کرده است و این مسئله باعث می شود که دولتمردان ایران برای پاسخ به این نیاز تحت فشار باشند و راحت تر بتوان از آنها امتیاز گرفت.
 
گفتنی است رهبر انقلاب پیش از این در ماههای گذشته  بر این نکته که باید نگاه ما برای حل مشکلات به درون باشد نه به بیرون، تاکید کرده بودند.
 

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟