دیدبان

آمریکا سفارتخانه های خود را بازگشایی کرد

آمریکا سفارتخانه های خود را بازگشایی کرد

دیدبانبه گزارش پایگاه خبری الحیات؛ کاخ سفید بعد از گذشت یک هفته از تصمیم خود مبنی بر تعطیلی سفارتخانه های خود در منطقه خاورمیانه سرانجام به وزارت خارجه دستور داد، سفارتخانه های این کشور در منطقه خاورمیانه که به دلیل نگرانی های امنیتی تعطیل شده بودند فعالیت خود را مجدداً از سربگیرند.

اما با این وجود وزارت خارجه آمریکا بنا به همان دلایل امنیتی قبلی تصمیم گرفت تنها سفارت خود در شهر صنعاء پایتخت یمن را برای مدت بیشتری تعطیل باقی بگذارد.

خبرگزاری های رویترز و فرانس پرس در این باره اعلام کردند: هم اکنون سفارتخانه های آمریکا در قاهره، ابوظبی وطرابلس بازگشایی شده اند و کنسولی آمریکا در شهر دبی نیز فعالیت خود را مجدداً از سرگرفته است.

در همین راستا از بحرین نیز خبر می رسد؛ سفارت آمریکا در منامه امروز بازگشایی می شود، اما کنسولگری های آمریکا در شهرهای ریاض و جده و ظهران عربستان سعودی کماکان و تا 14 ماه جاری میلادی تعطیل باقی خواهند ماند.

وزارت خارجه آمریکا در این باره توضیح داده است: سفارت آمریکا در تل آویو دیروز تعطیل بود اما از امروز بازگشایی شده است ولی سفارت آمریکا در شهر صنعاء پایتخت یمن به دلیل قوت یافتن تهدیدهای سازمان تروریستی القاعده در شبه جزیره عربی "عربستان سعودی" وهمچنین خطری که منافع آمریکا را در شهر لاهور پاکستان تهدید می کند کنسولی آمریکا در این شهر به حالت تعطیل تا برطرف شدن تهدیدهای امنیتی باقی خواهند ماند. 

گفتنی است دولت آمریکا در ابتدای ماه جاری میلادی بیش از 20 سفارتخانه و کنسولگری خود را در منطقه خاورمیانه به دلیل تهدیدهای امنیتی به حالت تعطیل در آورده بود.

وزارت خارجه امریکا همچنین از اتباع خود خواسته بود از سفر به خاورمیانه و شمال آفریقا تا برطرف شدن تهدیدات امنیتی خودداری کنند.



منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران