دیدبان

فعالیت مجدد یک فرقه انحرافی در سایه سکوت برخی مسوولان

فعالیت مجدد یک فرقه انحرافی در سایه سکوت برخی مسوولان
دیدبانحجت الاسلام جواد محرابی را در نمایشگاه بین المللی قرآن دیدیم. محرابی در غرفه "سراب و حقیقت" که امسال با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده، مشغول پاسخگویی به سوالات برخی از بازدیدکنندگان بود. پس از چند دقیقه متوجه شدیم عده‌ای از اعضای سابق فرقه انحرافی حلقه نکاتی را با آقای محرابی در میان می گذارند.پس از خلوت شدن غرفه چند دقیقه ای با مدیر موسسه فرق و ادیان قم به گفتگو نشستیم که مهمترین قسمتهای این گفتگو در ادامه آمده است. 

***بعد از بازداشت آقای محمد علی طاهری و حکم هشت سال حبس برای او،  رهبر فرقه عرفان حلقه که باعث  گمراهی و آسیب رسانی به خانواده های زیادی در کشور شد، این جریان مدتی به کما رفت و حتی تعدادی از اعضا اصلی این فرقه به خارج از کشور فرار کرند. متاسفانه برخی از دستگاه های مسئول نسبت به پیگیری این پرونده کوتاهی کردند و مراجعات مردم در برخی مناطق تهران نشان می دهد که این فرقه فعالیت های خود را از سر گرفته  و گسترده تر شده است. تعداد زیادی از سرشاخه های این فرقه در محافل و مناطق مختلف تهران کلاس هایی را شروع کرده اند و مثل مسئول قبلی این فرقه یعنی علی طاهری علاوه بر توسعه انحراف و تضعیف باورهای دینی به کلاهبردای از مردم و دریافت پول های کلان می پردازند. 

***فعالیت این فرقه بعد از بازداشت آقای طاهری رسما از طریق مراجع قضایی غیر قانونی اعلام شده و امیدواریم مسئولان محترم نسبت به این امر واکنش نشان بدهند و از توسعه انحراف توسط این فرقه جلوگیری به عمل بیاورند. 
نکته دیگر درباره این فرقه این است که اعضا آن مدعی درمان و عرفان هستند. از یک طرف آقای طاهری مدعی کشف فرادرمانی  بود که بعدا معلوم شد این مسئله کپی برداری از برخی از فرقه های دیگر است که ایشان آن را تقلید کرده بود. از طرف دیگر  ارتباط با اجنه و القا برخی مطالب به مردم که باعث شد آسیب های فراوانی به آنها وارد شود. بنده الان مراجعانی دارم که دچار مشکلات روحی فراوانی شده اند. حتی افرادی را داریم که جن زده شده اند و گرفتارند. یک خانواده را داشتیم که فرزندشان در عین سلامت وارد این فرقه شد و الان دچار رعشه و عدم کنترل گفتار شده است. 

***متاسفانه در این فرقه به بهانه درمان از ابزار غیر متعارف استفاده شد که بخشی از اتهامات آقای طاهری هم همین بود. در حوزه عرفان نیز ایشان مدعی عرفان کیهانی و عرفان حلقه و اتصال به عالم بالا بود که یک عرفان کاملا ماتریالیستی بوده و یک نوع کلاهبرداری به حساب می آید. 

 
***بخش عمده ای  از طرفداران  طاهری بعد از این که از انحراف این فرقه مطلع شدند، مسیر خود را عوض کردند اما بعضی از بالا رتبه های حلقه که درآمد خوبی هم از این راه به دست آورده اند، هنوز ادامه می‌دهند. خصوصا تعدای پزشک هستند که با دریافت پول های هنگفت از طاهری، و به صورت جعلی اثرات درمانی کار او را تایید کردند در حالی که وزارت بهداشت  ایت مطلب را رد کرد. الان هم به قول خودشان مطب هایی با سبک عرفان کیهانی راه اندازی کرده اند که باعث شده به جای ویزیت های 5 هزار تومانی و 10 هزار تومان الان 50 هزار تومان از مردم برای فعالیت های فرادرمانی پول می گیرند و این کسب درآمد نامشروع باعث شده است که راه طاهری را ادامه بدهند. 

***به هر حال مسئولان ما در مورد فرقه حلقه دارند کوتاهی می کنند و آسیب های زیادی از جانب این گروه به خانواده های ایرانی وراد می شود برای این که برخی جیبشان را پر کنند. مسئولان ما نباید نسبت به این امر کوتاه بیایند، قوه قضاییه و دستگاه امنیتی ما باید دوباره وارد عمل بشوند. اگر لازم باشد من در مصاحبه های بعدی مکان کلاس های این گروه و نام برخی از مهره های اصلی آنها را فاش خواهم کرد. 

منبع:مشرق

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران