دیدبان

پنتاگون: هزینه گوانتانامو در سال ۲۰۱۳ بیش از ۴۵۰ میلیون دلار است

پنتاگون: هزینه گوانتانامو در سال ۲۰۱۳ بیش از ۴۵۰ میلیون دلار است

دیدباننتاگون در یک برآورد جدید اعلام کرده هزینه زندان گوانتانامو در سال 2013 بیش از 454 میلیون دلار است؛ رقمی که به طرز معناداری از برآوردهای قبلی بالاتر است.

این برآورد هزینه جدید را چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان فرستاده است.

«دیان فاینشتاین»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنا و «ویپ دیک داربین» از اعضای مجلس سنا این برآوردهای هزینه‌ای جدید را در خلال یک جلسه استماع اعلام کردند تا به بررسی تعطیلی این زندان در خلیج گوانتانامو بپردازند.

به گزارش نشریه «هیل»، «فاینشتاین» با  اشاره به این هزینه‌ها گفت: «این، تلف کردن پول است.»

بستن زندان گوانتامو یکی از وعده‌های انتخاباتی باراک اوباما در سال 2008 برای انتخابات ریاست جمهوری بود. با این حال، در حالی که وی برای بار دوم رئیس جمهور آمریکا شده این زندان هنوز بسته نشده است.

زندان گوانتانامو در سال 2002 به دستور جورج بوش احداث شد تا از افرادی که در مأموریت‌های ضد تروریسم پس از 11 سپتامبر 2001 شناسایی می‌شدند، نگهداری کند. با این حال، در سالهای بعد افشا شد دولت آمریکا در این زندان از روشهای بحث‌انگیز شکنجه مانند غرق مصنوعی، محرومیت حسی و توهین‌های مذهبی استفاده کرده است. سازمان‌های مختلف حقوق بشری مانند اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا، سازمان عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و دهها سازمان دیگر بارها از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، خواسته‌اند زندان گوانتانامو را تعطیل کند.

بحث‌های نقض حقوق بشر در زندان گوانتانامو، که در کوبا قرار دارد، بار دیگر از زمانی بالا گرفت که تعداد بی‌سابقه‌ای از زندانیان این زندان از فوریه سال جاری اقدام به اعتصاب غذا کردند. به گفته زندانیان که اکثراً مسلمان هستند این اعتصاب به دلیل آن صورت گرفت که مقام‌های این زندان به نسخه‌هایی از قرآن در بازرسی سلول بی‌احترامی کردند.

منبع:فارس

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران