دیدبان
سفیر ایران در بیروت:

چهار دیپلمات ایرانی زنده اند

چهار دیپلمات ایرانی زنده اند

دیدبانمراسم سی و یکمین سالگرد ربایش چهار دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت (سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم)، دیروز (پنجشنبه) در محل سندیکای روزنامه نگاران لبنان برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده‌های دیپلمات‌های ربوده شده، میشل موسی رئیس کمیسیون حقوق بشر مجلس لبنان، شربل وهبی معاون وزارت خارجه و ... برگزار شد.
غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در این مراسم تاکید کرد که ما به بازگشت دیپلمات های ربوده شده امید داریم و ربایندگان برای ما شناخته شده هستند و اطلاعات موجود محل اختفای آن‌ها را نشان می‌دهد.

وی گفت: هربار که موضوع را پیگیری کردیم اسناد و مدارکی پیدا کردیم که نشان می‌دهد دیپلمات‌های ایرانی زنده هستند و آن‌ها به زندان‌های رژیم صهیونیستی منتقل شده‌اند و هر میزان که در این پرونده پیشرفت کرده‌ایم، امید ما به بازگشت سالم آن‌ها به وطن‌شان افزایش یافته است.

وی درباره پیگیری موضوع با دولت لبنان افزود: ما در ارتباط مستقیم با دولت لبنان در این زمینه هستیم به خصوص آن که چهار دیپلمات ایرانی تیم مخصوص امنیتی سفارتخانه‌ها که وابسته به دولت لبنان بوده‌اند، آن‌ها را همراهی می‌کرده‌اند همچنین از طریق سازمان ملل و صلیب سرخ بین‌الملل موضوع را پیگیری می‌کنیم.

سفیر ایران در لبنان همچنین گفت: گذشت زمان هیچگونه مسوولیتی را از ربایندگان سلب نمی‌کند به خصوص آن‌که آثار این آدم‌ربایی همچنان ادامه دارد و ما براساس قوانین و معاهدات بین‌المللی به شکل جدی پیگیر موضوع هستیم و این پرونده‌ای باز است که هرگز بسته نخواهد شد.


 منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران