دیدبان
از دسترسی به متن 11کتاب تا 800صوت و سخنرانی؛

با قابلیت های جدید تارنمای رحیم پور ازغدی آشنا شوید

با قابلیت های جدید تارنمای رحیم پور ازغدی آشنا شوید

دیدبانجمهوری اسلامی ایران از ابتدای عمر سی و پنج ساله خود، شاهد حضور افرادی موثر در عرصه‌های مذکور و خصوصا مبادی ادغام آنها بودیم که به نحو احسن سبب گسترش سطح درک و فهم مردم در این زمینه‌ها بوده‌اند که غالبا شاهد سوءقصد به جان ایشان و بعضا شهادت عده بسیاری از این عزیزان در طول سالهای گذشته تا کنون بوده‌ایم.


حسن رحیم پور ازغدی از نظریه‌پردازان ایرانی و از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است که از سال ۱۳۸۱ به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد.

وی از سوی برخی رسانه‌ها با عنوان «چهره‌ای جدید در نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی» یاد می‌شود.


دستگیری تیم ترور وی
در اوایل تیر ماه سال گذشته بود که خبر دستگیری اعضای یک تیم تروریستی با هدف ترور حسن رحیم پور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) منتشر شد.

این درحالی بود که رحیم پور این خبر را را تایید کرد و در این باره گفت: آنها در کردستان عراق اتاق فرمان تشکیل داده‌اند و در یکسال و نیم اخیر نیز این بار سوم است که خبر ترورم را به من داده‌اند.

از سخنرانی‌ها و آثار وی می‌توان به کتاب‌شناسی‌ها، مقاله‌ها، پخش سخنرانی‌ها و گردهمایی‌ها و ... اشاره داشت.

سخنرانی‌ها و آثار
ازغدی تاکنون کتاب‌ها و مقاله‌هایی در مورد مباحث دینی و ایدئولوژی انقلاب اسلامی نوشته‌است. او سخنرانی‌های بسیاری در دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی ایران انجام داده‌است.

کتاب‌شناسی
تاکنون یازده کتاب از وی منتشر شده است که می‌شود به "حسین(ع) عقل سرخ، علی(ع) و شهر بی‌آرمان، مهدی(ع)، ده انقلاب در یک انقلاب، محمد(ص) پیامبری برای همیشه و ..." اشاره داشت.

مقاله‌ها
از مقالات ازغدی نیز می‌توان به "اجتهاد شهید نبرد تحجر و التقاط، دین در حاشیه و دین در صحنه، جهانی سازی پایان تاریخ و مهدودیت، خدا انسان مدرنیته، هزار دستان فکر و کمیته هوشیاری، بررسی دعوت انبیا به امر به معروف و نهی از منکر، چرا دین و دنیا، اصلاحات مذهبی، تقابل اسلام و سکولاریزم، نقد عقلانیت غربی، تحلیلی از نتایج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تسامح یا واقفی گری، ضدیت با ایدئولوژی افتخاری مشکوک برای لیبرالها و ..." اشاره نمود.

پخش سخنرانی‌ها و گردهمایی‌ها
سخرانی‌ها و نشست‌ها و گردهمایی‌های رحیم پور ازغدی با دانشجویان، کارکنان ادارات مختلف و استادان و دیگر اقشار جامعه توسط شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران، در برنامه‌ای به نام طرحی برای فردا، که به طور هفتگی بعدازظهر جمعه‌ها پخش می‌گردد، در تلویزیون به نمایش گذارده می‌شود.


اما، مبحث اصلی این گزارش، حول محور انتشار آثار رحیم پور است که از سوی تارنمای وی منتشر و در اختیار عموم قرار گرفته است.


تارنمای حسن رحیم پور ازغدی، شش بسته در قالب مقالات شفاهی وی را با عناوینی چون: "معرفت شناسی و مردم سلاری و اندیشه سکولار  و سیاست اجتماعی، انتخابات اسلامی و انتخابات لیبرال، پرسش‌هایی در قالب سبک زندگی، دین و دموکراسی و انتخابات، دین آسان و تکنیک شناسی و جهاد" منتشر نموده است.(ازاینجا ببینید)

همچنین در بخشی دیگر، امکان دریافت یازده کتاب منتشر شده از وی به همراه 800 سخنرانی و کنفرانس از رحیم پور، از سال 1371 تا 1391 روی این تارنما، تعبیه گردیده است.


گفتنی است که سخنرانی‌های هر هفته وی، در شبکه چهار و یک سیما تحت عنوان "طرحی برای فردا"، با عنوان "آخرین گفتار" و اعلام موضوع آن، به منظور بهره‌مندی مخاطبان روی سایت قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که هر هفته، موضوعی متناسب با جریانات روز  با عنوان هفته نامه صوتی، روی این تارنما به همراه امکان دریافت، قرار می‌گیرد.


منبع: خبرنامه دانشجویان

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران