دیدبان

بازجویی از ژنرال افشاگر حمله به نیروگاه نطنز

بازجویی از ژنرال افشاگر حمله به نیروگاه نطنز

دیدبانبه گزارش خبرگزاری فرانسه؛‌ شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز دیروز (پنج شنبه) گزارش داد مقامات قضایی آمریکا یک ژنرال سابق ارتش این کشور را که مظنون به افشای اطلاعات مربوط به حمله ویروس استاکس‌نت به سیستم‌های کامپیوتری نیروگاه اتمی نطنز است مورد بازجویی قرار خواهند داد.

مقامات قضایی آمریکا، جیمز‌کارترایت، ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا را از آغاز تحقیقات علیه وی به اتهام دست داشتن در افشای اطلاعات طبقه بندی شده حمله ویروس استاکس نت علیه تاسیسات هسته ای ایران مطلع کردند.

کارترایت که از سال 2007 تا 2011 معاون رئیس ستاد مشترک ارتش بود در سال 2011 بازنشته شد. وی  اواخر سال گذشته به افشای این اطلاعات متهم شده بود و گفته می‌شود به زودی مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

این شبکه به گزارش نیویورک تایمز اشاره کرد که در آن از نقش کارترایت در این پرونده یاد کرده بود. نشریه نیویورک تایمز در ژوئن سال گذشته گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت حملات سایبری این کشور را که در زمان جرج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا آغاز شده بود، تسریع دهد.این گزاش همچنین به همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و سرویس های اطلاعاتی اسرائیل برای طراحی استاکس نت اشاره کرده بود. این حملات که از زمان بوش شروع شد به" بازی‌های المپیک" موسوم است. حمله به تاسیسات هسته ای ایران با ویروس رایانه ای استاکس نت  یکی از عملیات‌های  این طرح بوده است.

حمله ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته ای ایران  در سال 2010 که با همکاری آمریکا و  اسرائیل انجام شد، باعث متوقف شدن چندین دستگاه سانتریفیوژ در نیروگاه هسته ای نظنز شد. 


منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران