دیدبان
آیت الله مقتدایی مطرح کرد

جزئیات بیشتر از اعلام حمایت جامعه مدرسین از ولایتی

جزئیات بیشتر از اعلام حمایت جامعه مدرسین از ولایتی

دیدبانآیت‌الله مرتضی مقتدایی سه‌شنبه شب در مجمع طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه قم که در حسینیه آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد با اشاره به فضائل ماه مبارک شعبان اظهار کرد: روزه گرفتن و انجام مستحبات و نماز فراوان در این ماه توصیه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های اقتصادی فراوان دشمنان و استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی افزود: دلیل اصلی اختلاف میان ایران و مستکبران، دشمنی آنها با اسلام است وگرنه آنها شیعه و سنی هیچ یک را قبول ندارند و به دنبال نابودی همه مذاهب اسلامی هستند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دشمنان سیلی محکمی از اسلام خورده‌اند گفت: بیداری اسلامی که برگرفته از اسلام و انقلاب ملت ایران است موجب خشم دشمنان و مستکبران شده است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم به قدری مایل به حضور در جبهه‌ها بودند که برای اعزام به منطقه اصرار می‌کردند و می‌خواستند هر طور شده مسئولان را برای ثبت نام راضی کنند؛ مردم قم هم در آن دوران الگوی خوبی برای ملت ایران بودند و امروز هم همین رویه وجود دارد؛ دشمنان با دیدن این صحنه‌ها خشمگین می‌شوند و به دنبال آن هستند که با ابزارهای گوناگون از جمله تحریم‌های به قول خودشان شکننده ملت را از حضور در انتخابات منصرف کنند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی دشمنان را ناامید و مأیوس می‌سازد گفت: شور و شوق و حضور مقاومتی مردم در این عرصه به یقین گام دیگری برای شکست دادن دشمنان محسوب می‌شود به طوری که حتی برخی کارشناسان و مسئولان رده‌بالای اسرائیلی و غربی اعتقاد دارند که انتخابات تغییری در وضعیت ایران ایجاد نمی‌کند زیرا رهبری در ایران حاکم است و ملت هم تابع او هستند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عزت اسلام و اقتدار نظام در عرصه بین‌المللی یکی از نتایج حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی است و در این میان روحانیون و مبلغان حوزوی وظیفه ارشاد و تشویق مردم را دارند.

وی افزود: امام خمینی(ره) بارها می‌فرمودند ما هرچه داریم از اسلام و مساجد و روحانیت است؛ روحانیون شیعه همواره مردم را به اتحاد و همدلی و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی دعوت می‌کردند و امروز هم حوزویان نباید بی‌تفاوت بمانند بلکه باید توجه ویژه دشمن به انتخابات را برای مردم تبیین کنند و آنها را برای حضور در این عرصه تشویق کنند.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه به تماس‌های مکرر حوزویان از سراسر کشور با جامعه مدرسین برای نظرخواهی در مورد انتخابات اشاره کرد و عنوان داشت: همه مردم به جامعه مدرسین اعتماد دارند و حتی مرجع تقلید خود را به وسیله پرسیدن از اعضای این نهاد انتخاب می‌کنند؛ جامعه مدرسین مصوبه‌ای داشت که بر اساس مصالحی در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری مصداق را معیین نکنند و کار را به مردم واگذارند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: اعضای جامعه نظرشان این بوده که مصداق را تعیین نکنند؛ در سال‌های گذشته هم همین رویه وجود داشته است اما چون برخی علمای شهرستان‌ها به دنبال نظر اعضا بودند آقایان به این نتیجه رسیدند که یک نظرخواهی صورت بگیرد و همان نظرات را برای مردم و به منظور رفع حیرت اعلام کنند؛ اگر آقایان در جلسه‌ای بخواهند اعلام رسمی کنند نیازمند 14 رأی هستند.

آیت‌الله مقتدایی افزود: پس از نظرخواهی بنا شد کسانی که موافق هستند آن را اعلام کنند و ظاهرا 15 امضا پای ورقه‌ای است که آیت‌الله یزدی نوشته و نظر این افراد به آقای ولایتی بوده است و استناد آنها این بود که ما برای همه کاندیداها احترام قائلیم اما نظر شخصی ما این است که ولایتی دارای پختگی و تجربه کامل، متانت، ایمان و تدین، تبعیت از رهبری و تخصص در امور بین‌الملل است؛ این نامه موضع رسمی جامعه مدرسین محسوب نمی‌شود ولی نظر 15 نفر از اعضای جامعه است.


منبع: فارس

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران