دیدبان

پشت پرده سناریوی ضد ایرانی در لبنان + تصاویر

پشت پرده سناریوی ضد ایرانی در لبنان + تصاویر
دیدباندیروز برخی رسانه‌ها اخبار مربوط به بروز درگیری در مقابل سفارت ایران در لبنان را مخابره کردند، اخبار اولیه نشان از کشته شدن یک نفر در این درگیری‌ها به وسیله کلت کمری داشت. ارتش لبنان البته سریعا وارد عمل شده و به علت تعداد اندک جمعیت شورشیان، بلافاصله این تجمع ساختگی را مهار کرد.


روزنامه الاخبار لبنان درمطلبی به بروز ناآرامی در مقابل سفارت ایران در بیروت اشاره کرده و با اشاره به ویژگی‌های این درگیری‌ها نوشت که اشرف ریفی مدیرکل سابق نیروهای امنیت داخلی لبنان تلاش زیادی برای کشاندن مردم به تظاهرات در مقابل سفارت ایران به کار بست، اما با وجود تمام مطالبی که در مورد محبوبیت وی در طرابلس شایع شده است، نتوانست بیش از 50 نفر را برای ایجاد این ناآرامی ها جمع کند.


بر اساس اطلاعات امنیتی، ریفی تعداد زیادی خودرو در طرابلس مستقر کرده بود تا بتواند مردم این منطقه را برای شرکت در این شورش‌ خیابانی به بیروت بکشاند، اما تنها دو دستگاه از این خودروها پر شده و به بیروت آمد تا در این ناآرامی‌ها شرکت کند.


تصاویر منتشر شده از تحولات دیروز مقابل سفارت ایران که با استقبال رسانه‌های غرب‌گرای منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شد، نشان از شکست توطئه‌هایی دارد که علیه این مرکز دیپلماتیک طراحی شده بود، شورشیان حتی برای برجسته کردن تجمع خود نیاز به کشته داشتند تا برد تبلیغاتی اعتراضات آنها را بیشتر نشان دهد، به همین علت تحلیلگران معتقدند کشته شدن یک شهروند لبنانی با یک کلت جنگی نیز از سوی همین افراد انجام شده است.


موضوعات جالب توجه دیگر در این درگیری‌های چند ده نفره استفاده از پرچم سیاه القاعده و اهتزاز آن بر روی دست برخی از معترضان، توهین به پرچم لبنان و نصب معکوس آن، استفاده از پرچم ترکیه در این شورش و ... بود.















منبع: جهان

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران