دیدبان
اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه

از مذاکره لیدر حلقه انحراف با سه نامزد تا محتوای واقعی محموله غذایی منافقین

از مذاکره لیدر حلقه انحراف با سه نامزد تا محتوای  واقعی محموله غذایی منافقین
دیدبان: اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

صادقانه بگوييم تقلب نشده بود و به مردم دروغ گفتيم ! 

«رأي دادن در اين انتخابات، رأي اعتماد به ساز و کار انتخابات است».
اين مطلب را پايگاه اينترنتي نداي سبز وابسته به فتنه‌سبز و طيفي از اعضاي فراري حزب مشارکت عنوان کرد. نداي سبز ابتدا اين فراز از بيانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام‌خميني(ره) را مورد توجه قرارمي‌دهد که «هر رأيي که شما به يکي از اين نامزدهاي محترم بدهيد- اين هشت نفر آقايان محترمي که در صحنه هستند- رأي به جمهوري اسلامي داده‌ايد. 

رأي به هر نامزدي، رأي به جمهوري اسلامي است؛ رأي اعتماد به نظام و سازوکار انتخابات است. اينکه شما وارد عرصه انتخابات مي‌شويد؛ چه آن کسي که نامزد رياست‌جمهوري است، چه آن کسي که انتخاب مي‌کند- مثل من و شما- نفس ورود در اين ميدان، به معناي اعتماد به جمهوري اسلامي و اعتماد به سازوکار انتخابات است». (رهبري، 14/3/92)

نويسنده تأکيد مي‌کند: اين سخنان کاملا به جا و روشن بينانه است راي دادن در انتخابات پيش رو، به خصوص پس از سابقه انتخابات 88، راي دادن در اين انتخابات قبل از هر چيز راي اعتماد به ساز و کار انتخابات است.

در ادامه اين مطلب آمده است: «طبعا هيچ اشکالي ندارد اگر کسي به ساز و کار انتخابات در ايران، کم يا زياد اعتماد داشته باشد، آن چه اشکال دارد ناهمخواني ميان نظر و عمل در اين زمينه است. مشخصا کساني که تا همين چند ماه پيش براي هرگونه توصيف انتخابات 88، لفظ کودتا از دهان‌شان نمي‌افتاد و يازده ميليون تقلب که سهل است، به نظرشان در آن انتخابات اصلا راي‌ها شمرده نشده بود و خلاصه در نظرشان کل ساز و کار انتخابات در سال 88 بلاموضوع شده بود، همين آدم‌ها با همين پيش‌فرض‌هاي نظري در باب واقعيت، در به در دنبال راضي کردن خاتمي براي کانديداتوري بودند و با کانديداتوري هاشمي دچار آن چنان شور و هيجاني شدند. 

بعد با رد صلاحيت هاشمي، مهندسي آشکار انتخابات ورد زبان‌شان شد و باز به هفته نکشيده با شدت و حدت تمام در باب ائتلاف روحاني و عارف و مزيت‌هاي يکي بر ديگري به بحث مشغولند. اشکال آن جاست که آدم‌ها انگار گرفتار رودربايستي با خودشان باشند، از بيان صريح اين اعتماد و اميد به ساز و کار انتخابات طفره مي‌روند».

نداي سبز نوشت: مهم است که آدم‌ها دست کم با خودشان صادق باشند، متوجه باشند که راي دادن در انتخابات راي اعتماد به ساز و کار انتخابات در ايران است. چنان که گفتم اين اعتماد و اميد به ساز و کار انتخابات نه بد است نه قابل سرزنش، آن چه بد و قابل سرزنش است، ناسازگاري ميان نظر و عمل در اين زمينه است، بر مبناي همين ناسازگاري است که مي‌شود همه آن هياهوي کشدار در باب تقلب تعيين‌کننده و کودتا و مهندسي انتخابات را نق‌نق‌هاي بي‌اهميت حاصل از شکست تلقي کرد چرا که اين آدم‌ها علي‌رغم همه آن شواهد چندصد صفحه‌اي تقلب و تخلف و چه و چه، به مصداق دو صد گفته چون نيم‌کردار نيست، با همين عمل ساده راي دادن نشان مي‌دهند که در نظرشان همچنان ساز و کار انتخابات در ايران قابل اعتماد است.

نويسنده در پايان تأکيد کرده است: هر کسي که تصميم به راي دادن گرفته است، دست کم براي خودش تصريح کند که عملش چه او بخواهد چه نخواهد، چه آگاه باشد چه نباشد، عمل راي دادن به اين معناست که من، به ساز و کار انتخابات در اين نظام اعتماد دارم، مهم است که آدم‌ها چنين صراحتي به عمل‌شان بدهند براي اين که دو هفته بعد، يک ماه بعد ديگر دست کم خودشان روي‌شان نشود نظري ناسازگار با عمل خودشان ابراز کنند. نمي‌شود که آدم هم کانديدا شود، هم راي بدهد و هم اگر نتيجه بر وفق مرادش نبود، مدعي غيرقابل اعتماد بودن ساز و کار انتخابات شود، دست کم پس از سابقه انتخابات 88، چنين ابراز نظر و عملي بيش از پيش ناسازگار و خود نقض‌کننده به نظر مي‌رسد.

چراغ سبز دبير مجمع روحانيون براي تحريم انتخابات 

دبير مجمع روحانيون تلويحا اصلاح‌طلبان را دعوت به تحريم انتخابات کرد.موسوي‌خوئيني‌ها با اشاره به فراهم نشدن مجال نامزدي براي خاتمي و هاشمي گفته است با شرکت در انتخابات به هر قيمت مخالفم اين به زيان ماست.

به گزارش وبسايت و کمپين ائتلاف اصلاح‌طلبان، موسوي‌خوئيني‌ها پانزدهم خرداد با جمعي از اعضاي «کمپين ائتلاف عارف-روحاني براي فرداي ايران» ديدار کرده و درباره ائتلاف دو کانديدا گفته است: نظر بنده درباره انتخابات همان چيزي است که در آبان‌ماه سال گذشته گفته‌ام و تاکيد کردم که من با شرکت در انتخابات در هر حال و به هر قيمتي موافق نيستم و چنين مشارکتي به زيان جريان اصلاحات و به زيان تفکر اصلاح‌طلبانه است.

وي با تاکيد بر اينکه شرکت در انتخابات بايد عزتمندانه باشد، يادآور شد: شرکت در انتخابات بايد در چارچوب پيشبرد اهداف اصلاح طلبانه باشد، ما نبايد به جرياني که حضور موثر اصلاح‌طلبان در حاکميت را برنمي‌تابد اجازه دهيم ما را به راهي بکشاند که بن‌بست است.

وي اضافه کرد: اگر خاتمي نامزد مي‌شد، تمام اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعي حامي آنان حمايت مي‌کردند ولي مخالفان ريز و درشت چنان رفتار کردند که آقاي خاتمي بهترين راه ممکن را انتخاب کرد و با وجود درخواست‌هاي گسترده از سراسر کشور وارد صحنه انتخابات نشد تا مخالفان بار ديگر به خاطر يک دستمال، قيصريه را به آتش نکشند.

 پس از قطعي شدن عدم حضور خاتمي و در اوج يأس و نااميدي حاکم بر جريان اصلاح‌طلبان آقاي هاشمي براي نامزدي رياست‌جمهوري ثبت‌نام کرد ولي متاسفانه بي‌تدبيري نه تنها کشور را از يک فرصت محروم کرد که گويا مهر باطله بر شناسنامه انقلاب زده شد(!) که سالها است اين مهر را در جامعه از اعتبار انداخته‌اند.

موسوي خوئيني‌ها مي‌گويد: چون راههاي اصلي ورود در انتخابات را بر روي اصلاح‌طلبان بستند بايد بسيار هوشيار باشيم که ما را به راههايي نکشانند که بن‌بست است. موسوي خوئيني‌ها افزود: نکته مهم ديگر که غفلت از آن بسيار زيانبار است اين است که اصلاح‌طلبان نبايد اعتبار گذشته خود را با حرکتي نسنجيده مخدوش کنند و امروز مهندسي انتخابات بر اين اساس پيش مي‌رود که نه تنها اصلاح‌طلبان پيروز انتخابات نباشند بلکه اعتبار گذشته خود را نيز از دست بدهند.

موسوي‌خوئيني‌ها سال گذشته خواستار تعيين شرط‌هايي نظير رفع حصر موسوي و کروبي و آزادي بازداشت‌شدگان براي شرکت در انتخابات شده بود. او از حاميان سرسخت هاشمي رفسنجاني است که اکنون ژست حمايت از وي را گرفته و گفته مي‌شود در اتخاذ تصميم هل دادن هاشمي به سمت تقابل با نظام ايفاي نقش کرده است.يادآور مي‌شود به گزارش کلمه مصطفي تاج‌زاده نيز اعلام کرده که از تحريم انتخابات سخن نمي‌گويد اما رأي نخواهد داد.

*وطن امروز:

بیانیه وزیرخارجه کانادا علیه انتخابات ایران

وزیر خارجه کانادا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه ادعا کرد: «انتخابات ایران نزدیک است و حاکمان ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که خواست جمعی و خواسته‌های دموکراتیک ایرانیان متوسط را سرکوب کنند». به گزارش جهان به نقل از پایگاه کانادایی جی‌سی، «جان بیرد» در بیانیه مزبور ادعا کرده است ایران کاری برای گرفتن رای از ایرانیان مقیم کانادا نکرده است و این نشان می‌دهد انتخابات ایران تنها ابزار تبلیغاتی است! وزیر خارجه کانادا ابراز نگرانی کرده است ایران با وجود داشتن 9 ماه وقت اقدامی درباره اخذ رای از ایرانیان مقیم کانادا نکرده و ایرانیان مقیم کانادا را از برخی خدمات از جمله حق رای محروم کرده است.

 وزیر خارجه کانادا در حالی درباره انتخابات ایران اظهار نگرانی می‌کند که در این کشور کمتر مقامات به ابراز نگرانی از وضعیت بومی‌های کانادایی مبادرت می‌ورزند. بومی‌های کانادا از بسیاری حقوق اجتماعی محروم‌اند. در عین حال بیرد به این نکته توجه نکرده که در جامعه بین‌المللی بر اساس حقوقی که «گروسیوس» بنیان نهاده است، وی و دیگر مقامات غربی حق مداخله در امور ایران را ندارند. 

محتوای‌واقعی محموله غذایی منافقین چه بود؟

فرماندار شهر خالص عراق گفت: در محموله مواد غذایی ارسالی به پادگان اشرف، ۸۰ دستگاه گوشی تلفن هوشمند کشف شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، «عدی الخدران» در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: نیروهای امنیتی عراقی در بازرسی‌های خود از یک محموله مواد غذایی ارسالی به پادگان اشرف که توسط یک شرکت پیمانکار عربی تامین می‌شود این تعداد از تلفن‌های پیشرفته را کشف کردند.

 وی جاسازی این محموله مخابراتی را دلیلی بر تلاش برای استفاده غیرقانونی از آنها دانست و افزود: همه این دستگاه‌ها جدید و پیشرفته بودند و شیوه جاسازی آنها نیز دلیلی بر تلاش برای استفاده غیرمشروع از آنها بوده است. فرماندار خالص از دولت عراق خواست تحقیقات خود را درباره این موضوع آغاز کند. گفتنی است به رغم تخلیه پادگان اشرف از اعضای گروهک تروریستی منافقین هنوز بیش از یکصد تن از آنها در این پادگان به سر می‌برند. 

*آرمان:

شکایت بقایی از کمیسیون اصل 90

شنیده شد که در پی ادامه واکنش‌ها و تداوم انتشار بیانیه‌های کمیسیون اصل نود مجلس مبنی بر ادعای همراهی خانواده حمید بقایی - معاون اجرایی رئیس‌جمهور - در سفر رئیس‌جمهور به آمریکا، اداره کل روابط عمومی معاونت اجرایی و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری اطلاعیه‌ای منتشر کرد. ایسنا نوشت؛ در این اطلاعیه به شکایت معاونت اجرایی رئیس‌جمهور از کمیسیون اصل 90 به محاکم قضایی اشاره شده است.

پیشتازی روحانی در نظرسنجی معتبر

شنیده شد که نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی یک مرکز معتبر حاکی از تثبیت موقعیت حسن روحانی و رشد قابل ملاحظه عارف و محسن رضایی است. این نظر سنجی در مراکز استان‌ها و با تعداد نمونه ۱۷۵۰۰، انجام شده است.شبکه ایران نوشت؛ براساس نتایج این نظرسنجی حسن روحانی با 2/27درصد اول، محمدباقر قالیباف با 1/20درصد دوم و محمدرضا عارف با 6/14درصد سوم است. در مقایسه به نظرسنجی قبلی همین مرکز آرای حسن روحانی و باقر قالیباف با حذف فاصله 7 درصدی، به آرامی رو به بالاست. به نظر می‌رسد سخنان کاندیداها در مناظره سیاست خارجی روز جمعه، نسبت‌ها را در این نظرسنجی تغییر خواهد داد.

دستگیری مدیر فوتبالی با 2هزارمیلیارد تومان بدهی بانکی

شنیده شد که یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که بیش از هفت سال معوقات بانکی دارد، برای دومین بار با پیگیری مأموران حراست یک بانک خصوصی و مأموران اداره ضربت و شعبه 14 پلیس آگاهی تهران دستگیر شد. ایسنا نوشت یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور که مالکیت باشگاه‌های فوتبال را برعهده داشته و گفته می‌شود تنها دو هزار میلیارد تومان از یکی از بانک‌های خصوصی وام گرفته، بازداشت شد.

 این بدهکار بانکی وام‌های کلانی از بانک‌های خصوصی و دولتی با ارائه وثیقه دریافت کرده اما سالهاست که اقساط آن را پرداخت نمی‌کند ضمن آنکه چندی پیش به اتهام بدهی چند هزار میلیارد تومانی به چند بانک دولتی و خصوصی بازداشت و سپس با تودیع وثیقه آزاد شده بود. پیگیری‌ها از یکی از بانک‌های خصوصی که به عنوان شاکی این بدهکار شناخته می‌شود، با تایید این خبر از سوی این بانک همراه شد.

رقابت خانوادگی در انتخابات

شنیده شد که با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در شهر مرند، کاندیداها با مراجعه به ستادهای سایر کاندیداها و حضور در ستاد تبلیغات برای رقبای خودشان آرزوی موفقیت می‌کنند. سفیر نوشت؛ دیگر از کاندیداهای شورای شهر مرند اینکه در بین کاندیداها پدر، پسر، داماد و مادرزن هم دیده می‌شود که ستاد تبلیغاتی مشترکی دایر کرده‌اند و چنین القا می‌کنند که وحدت ما ارثی بوده و از خانواده سرچشمه می‌گیرد.

امیدواری به بازگشت مشایی

شنیده شد که خبرهايی از درون کابينه دولت از کاهش شور و تلاش انتخاباتي احمدي نژاد حکايت دارد. اخبار محرمانه نوشت؛ گفته مي شود که از تلاش و شور انتخاباتي احمدي نژاد که در هنگام معرفي مشايي در وزارت کشور به هنگام ثبت نام مشاهده مي‌شد ديگر خبر چنداني نيست. در ميان هواداران احمدي نژاد در دولت گفته مي شود که دکتر احمدي نژاد معتقد است تا روز قبل از انتخابات هم بايد اميد تأييد مشايي را داشت. لازم به ذکر است که مشايي پيش‌بيني کرده بود که او تاييد و با 33 ميليون راي رئيس‌جمهور خواهد شد.

انصراف دو ورزشکار از حضور در انتخابات شورای شهر

شنیده شد که حمید سوریان از حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران انصراف داد. قهرمان المپیک لندن پس از این تصمیم اظهار کرد: پس از ثبت نام و انتشار خبر آن، واکنشهای مردم برایم بسیار جالب و درس آموز بود. من در ابتدا احساس می‌کردم حضورم در این عرصه باعث خرسندی مردم خواهد شد، اما وقتی در کوچه و خیابان با مردم مواجه می‌شدم و یا اینکه با برخی دوستان وکارشناسان گفت‌وگو می‌کردم، بیشتر آنها بر این موضوع تاکید می‌کردند که من همچنان باید راه قهرمانی را ادامه بدهم. من هم به‌خوبی می‌دانم که همچنان می‌توانم در عرصه کشتی افتخارآفرین باشم. همچنین بهنام ابوالقاسم پور بازیکن سابق فوتبال نیز از حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران انصراف داد.

انتقاد مطهری از خوش آمدگویی انگلیسی

شنیده شد که یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از نحوه خوش‌آمدگویی به گروه دوستی پارلمانی کویت در صحن علنی مجلس گفت:‌ خوش‌آمدگویی به زبان انگلیسی به هیات پارلمانی کویت با وحدت بین کشورهای اسلامی مغایرت دارد و کار درستی نیست. ایسنا نوشت؛ علی مطهری در جلسه علنی با استناد به ماده 24 آیین‌نامه داخلی در تذکری گفت:‌ این ماده به نحوه اداره جلسه و نوع برخورد با میهمانان مجلس برمی‌گردد. وی افزود: هیاتی از یک کشور عربی به عنوان میهمان در مجلس حاضر شد که در تابلوی مجلس برای خوش آمدگویی عبارت انگلیسی نقش بست؛ این در حالی است که این میهمانان دارای زبان عربی هستند و این نوع خوش آمدگویی کار درستی نیست.

تکذیب شکستن شیشه اتومبیل رضایی

شنیده شد که رئیس ستاد شبکه‌های انتخاباتی محسن رضایی در خوزستان ماجرای شکسته‌شدن شیشه ماشین حامل رضایی توسط مخالفان وی را تکذیب کرد. ایسنا نوشت؛سهراب کیانپور، با اشاره به استقبال خوب در مسجدسلیمان از محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: خبر شکسته شدن شیشه ماشین حامل رضایی توسط مخالفان وی را از سوی ستاد ارتباط مردمی ایشان در استان تکذیب می‌کنیم و امیدواریم اصحاب رسانه به وظیفه قانونی خود مسئولانه عمل کنند تا دیگر شاهد تحریف نباشیم.

مذاکره لیدر حلقه انحراف با سه نامزد

شنیده شد که لیدر فرقه انحراف با حداقل سه نفر از کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات وارد مذاکره شده است. فارس نوشت؛ با نزدیکی به روزهای پایانی انتخابات ریاست جمهوری، لیدر جریان انحرافی با حداقل 3 نفر از کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات وارد مذاکره شده است. بنا بر این گزارش، یکی از افراد مورد نظر وی، کاندیدایی است که با عنوان «مستقل» وارد عرصه انتخابات شده و این کاندیدا طی تماس‌هایی که با افراد نزدیک به لیدر جریان انحرافی داشته، خواستار حمایت آنها از خود شده است.

پلمب روزنامه ابرار

شنیده شد که روزنامه ابرار پلمب شد.به گزارش بهارنيوز، روز گذشته مالك ساختمان به همراه ماموران با مراجعه به محل دفتر اين روزنامه واقع در خيابان قائم‌مقام، با حكمي كه در دست داشتند اقدام به پلمب نمودن درب ساختمان نمودند. بهار نسوز نوشت؛ قرار است دفتر روزنامه به ساختمان ديگري منتقل شود. گروه نشريات «ابرار» شامل سه روزنامه «سياسي»، «اقتصادي» و «ورزشي» مي‌باشد كه به طور جداگانه به چاپ مي‌رسند. گفتني است؛ ابرار ديروز و امروز چاپ نشد و سايت اينترنتي‌اش نيز از تاريخ ۱۳ خرداد به روز نشده‌ است.

*ابتکار:

نتايج نظرسنجي يک نهاد معتبر پس از مناظره سوم

 فردا نوشت: نتايج نظرسنجي دو نهاد معتبر در سطح کشور که در فرداي مناظره سياسي انجام شده است حاکي از پيشتازي مطلق و با فاصله محمد باقر قاليباف از رقباي خود است. اين دو نظرسنجي که با لحاظ الگوهاي علمي پايش اجتماعي انجام شده ند از جامعه آماري وسيع و در سطح ملي بهره برده اند نتايج بسيار مهمي را نشان مي‌دهند.

اين روزها برخي جريانات سياسي با اتکا به نظرسنجي‌هاي اينترنتي که غير علمي بودن و نادرست بودن آن همواره مورد تاکيد اساتيد علوم اجتماعي و علوم ارتباطات است سعي در ايجاد جوي مصنوعي و کاذب در ميان کاربران اينترنت دارند. 

بنابراين توجه به نتايج اين دو نظرسنجي که توسط دو نهاد معتبر و بي طرف انجام شده است بسيار راهگشاست. قاليباف:31.3رضايي:11روحاني:9.8جليلي:9.7ولايتي:8.1عارف:7حداد:3.2غرضي:2

فائزه هاشمي به زندان اوين رفت

حضور صبح ديروز فائزه هاشمي در زندان اوين با حاشيه‌هاي فراواني همراه شد.به گزارش عصرخبر، فائزه هاشمي که با حضور در سالن ملاقات زندان اوين قصد ملاقات با دوستان و هم بندان خود را داشت با ممانعت مسئولين مواجه شد و براي مدتي حاشيه‌هايي در سالن ملاقات زندان اوين ايجاد شد.گفتني است، فائزه هاشمي در مدتي که در زندان بود وکيل بند شده بود.

*جمهوری اسلامی:

روایت حدادعادل از آشنايي با دكتر نصر

دكتر غلامعلي حدادعادل كانديداي انتخابات رياست جمهوري در حاشيه مراسمي در مسجد انصارالحسين شهرك شهيد محلاتي تهران، در پاسخ به پرسشي درباره آشنايي خود با دكتر نصر قبل از پيروزي انقلاب گفت: دكتر نصر در سال 1347 كه بنده با مشورت شهيد مطهري تصميم گرفتم از رشته فيزيك وارد علوم انساني شوم، استاد فلسفه من در دانشكده ادبيات بود و بعدا ايشان رئيس دفتر فرح شد كه اين موضوع هيچ ربطي به من نداشت و هرچه او به دربار نزديك شد، من از او فاصله گرفتم. به گزارش اول نيوز، وي افزود: كسي كه استاد من بوده و 10 سال پس از اين موضوع به دربار وصل شد، ربطي به من ندارد.

دستگيری صدها نفر از مبلغان فرقه وهابيت در روسیه

دولت روسيه به كمك پليس امنيت و مهاجرت فدرال صدها نفر از مبلغان فرقه وهابيت را دستگير كرد. دفتر مطبوعاتي وابسته به وزارت كشور روسيه در مسكو اعلام كرد: نيروهاي امنيتي روسيه روز جمعه در عمليات تفتيش منازل در يكي از مناطق اين كشور حدود 300 نفر از اين عناصر كه بيشتر از 170 نفر آنها داراي تابعيت بيگانه بوده‌اند را دستگير كرده و آنها را براي بازپرسي به مراكز پليس انتقال داده است. سخنگوي مطبوعاتي وزارت كشور روسيه توضيح داد: اين عمليات در خلال طرح دستگيري مهاجران غير قانوني و عناصر افراطي صورت گرفته است.

شكايت انجمن تلويزيون والدين آمريكا از برنامه های نامناسب برای کودکان

انجمن تلويزيون والدين آمريكا با انتشار گزارشي اعلام كرده است سريال‌هاي تازه، مرز بين اينكه چه چيزي در ساعات پربيننده پخش تلويزيون براي خانواده‌ها مناسب است يا نيست را مخدوش كرده‌اند. اين گزارش، براساس تحقيقي كه از سريال‌هاي تلويزيوني 4 ماه اول سال جديد ميلادي انجام شده به اين نتيجه مي‌رسد كه تصوير شطرنجي شده يا مات شده به خاطر برهنگي كه در ساعات اوج پخش برنامه‌هاي تلويزيوني ديده مي‌شود به روندي عادي تبديل شده كه باعث نگراني است.

 طبق اين تحقيقات 70 درصد سريال‌هاي رده‌اي كه بايد براي بچه‌ها مناسب باشند چنين صحنه‌هايي دارند. طبق اين گزارش شبكه‌هايي مثل NBC و ABC بيشتر از بقيه در اين موضوع نقش دارند و 88 درصد برهنگي نمايش داده شده در ساعات اوج پخش برنامه در شبكه آن‌ها ديده مي‌شود. شكايت اصلي انجمن والدين به تخلف اين شبكه‌ها از قوانين درجه‌بندي برنامه‌هاي تلويزيوني وارد است. والدين مي‌گويند برنامه‌اي كه مثلاً اعلام شده براي بچه‌ها مناسب است، صحنه‌هاي برهنگي دارد. آن‌ها مي‌گويند ديگر نمي‌دانند چطور بايد نوع برنامه‌هايي كه فرزندانشان تماشا مي‌كنند را كنترل كنند. 


منبع:باشگاه خبرنگاران

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران