دیدبان
نتایج نظرسنجی ها نشان داد:

مهم ترین دلیل معترضان ترک به اردوغان

مهم ترین دلیل معترضان ترک به اردوغان

دیدبانبه گزارش حریت؛ آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که معترضین ضددولتی جوان و آزادی‌خواه بوده و به هیچ حزب خاصی تعلق ندارند و بسیاری از آنها به دلیل مخالفت با نوع حکومت اقتدارگرایانه رجب طیب اردوغان به اعتراضات پیوسته‌اند.

بخش اعظمی از معترضین در پارک گزی میدان تقسیم احساس نزدیکی به هیچکدام از احزاب سیاسی نمی‌کنند و معتقدند که شیوه حکومت اقتدارگرایانه رجب طیب اردوغان باعث بوجود آمدن این اعتراضات سراسری شده است.

این نظرسنجی به صورت اینترنتی و توسط دو محقق دانشگاهی در دانشگاه بیلگی استانبول انجام گرفته است.

در حدود 70 درصد از معترضین اعلام کرده‌اند که به هیچ حزبی تعلق ندارن در حالیکه تنها 15 درصد خود را متمایل به احزاب سیاسی معرفی کرده‌اند.

این در حالی است که در اخرین تحولات ترکیه روز گذشته (سه‌شنبه) بولنت آرینچ، از رفتار خشن پلیس در برابر افرادی که نسبت به تخریب پارک گزی و ایجاد یک مجتمع فرهنگی و تجاری اعتراض داشتند عذرخواهی کرد. وی اعلام کرد که رفتار پلیس نادرست بوده و از نیروهای امنیتی درخواست شده تا تنها در صورت ضرورت و در دفاع از خود از گاز اشک‌آور استفاده کنند.

علی‌رغم عذرخواهی بولنت آرینچ، شهرهای ترکیه شمال استانبول، آنکارا، حاتای، ازمیر و تونجلی شب گذشته نیز شاهد رویارویی نیروهای پلیس  و معترضین ضد دولتی بود و نیروهای پلیس بار دیگر به صورت گسترده‌ای از گار اشک‌اور و اسپری فلفل علیه معترضین استفاده کردند.

این رویدادها که در روز جمعه و در اعتراض به قطع درختان پارک گزی در نزدیک میدان تقسیم استانبول آغاز شد به سرعت تبدیل به تظاهرات گسترده ضد دولتی در سراسر ترکیه شد.


منبع:تسنیم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران