دیدبان

میتینگ های مسلمانان آمریکا در حمایت از بیداری اسلامی

میتینگ های مسلمانان آمریکا در حمایت از بیداری اسلامی
دیدبانسی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در حالی برگزار می‌شود که اوضاع خاورمیانه آشفته‌تر از پیش است و انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران توجهات عرصه بین‌الملل را بیش از پیش به خود جلب کرده است. در این میان پایتخت ایران اسلامی، به عنوان امن‌ترین پایتخت جهان میزبان نماینده‌های 75 کشور دنیاست که زیر لوای قرآن گرد هم آمده‌اند تا فارغ از هر رویداد سیاسی به تبادل اندیشه‌های دینی خود بپردازند.

زهیر حسینی، از ایالات متحده امریکا، یکی از قاریان شرکت‌کننده در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم پس از معرفی خود به بیان سخنانی درباره خود و وضعیت مسلمانان آمریکا پرداخت و گفت: اهل نیویورک هستم و برای بار اول در مسابقات قرآن در شته قرائت شرکت می‌کنم. چهارسال و نیم است که مسابقات قرآن در ایران را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کنم و هر سال شاهد افزایش تعداد شرکت‌کننده‌ها و همچنین حضور داوران بین‌المللی در این مسابقات هستم.

وی ادامه داد: هر سال بر سطح این مسابقات افزوده می شود که این دوره از مسابقات هم در راستای دوره‌های قبلی از سطح بالایی برخوردار است. ایران در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی، محفل قرآنی و معنوی خوبی را شکل داده و نمایشگاه‌های قرآنی و جنبی بسیار خوبی را برگزار می‌کند که همه این مسائل خود معنویت مسابقات را بالا می‌برد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من چند سال قبل از این هم یکبار برای زیارت مشهد مقدس آمده‌ام و در نیویورک هم با یک مؤسسه اسلامی ایرانی مرتبط هستم و از این طریق با جامعه ایران آشنا شده‌ام و این نوع از جامعه دینی را خیلی می‌پسندم. جامعه آمریکا اکثراً مسیحی است و ایران هم یک جامعه اسلامی است و تفاوت این دو جامعه به اندازه تفاوت اسلام و مسیحیت است و همین تفاوت‌ها در صحنه اجتماعی نیز نمود پیدا کرده است.

این قاری امریکایی با اشاره به ماجرای گرایش خود به سمت قرآن گفت: هفت سال پیش وقتی به یک مجلس ختم رفته بودم، قرآن خواندم و برایم خیلی جلب توجه کرد و بعد از آن هم با قاریان مصری آشنا شدم و رفته‌رفته قرآن برایم جدی‌تر شد.

زهیر حسینی در مورد وضعیت مسلمانان امریکا اظهار کرد: با توجه به اینکه در امریکا گروه‌های مختلفی از مسلمانان حضور دارند، مسلمانان آمریکایی و نیز مسلمانان مهاجر از کشورهای دیگر مانند ایران، پاکستان، تانزانیا و... در اعیاد و مناسبت‌های مختلف مانند عید فطر، مبعث؛ نوروز و... جمع می‌شوند و مراسمات و برنامه‌های مذهبی مختص خود را در مؤسسات اسلامی خصوصا در شهر دربرن که اکثریت آن مسلمان هستند، برگزار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در کشورهای اسلامی مانند مصر و بحرین و پاکستان و... روی داد، در بین مسلمانان امریکا هم بازتاب پیدا کرده و آنها در مراکز اسلامی، به برگزاری میتینگ‌های مختلفی می‌پردازند و احساسات خود را بیان و موضع‌گیری‌های خود را اعلام می‌کنند که البته از طرف دولت هم نماینده‌ای در آن حاضر است.


منبع:تسنیم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران