دیدبان
حداد عادل در مراسم رونمایی از سند مکتوب برنامه ریاست جمهوری

تفاوت برنامه حداد با دیگر کاندیدا ها

تفاوت برنامه حداد با دیگر کاندیدا ها

دیدبانغلامعلی حداد عادل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز دوشنبه در نشستی خبری که با حضور متخصصان و کارشناسان برای رونمایی از برنامه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وی برگزار شد گفت: موسسه پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی از 2 سال و نیم پیش کار خود را آغاز کرده و من در جریان کار آن بوده و در بعضی از مباحثات آن شرکت کرده ام.

حداد عادل با اشاره به اینکه قرار دادن رهنمودهای مقام معظم برای اداره کشور لازم بوده است گفت: از آن جهت که در قانون اساسی موضوع سیاست های کلی نظام بر عهده رهبری است نوشتن این برنامه متناسب با رهنمودهای ایشان بوده است. رهبری بخشی از این سیاست ها را به مجمع تشخیص مصلح نظام واگذارکرده است ولی در نهایت مجمع  تشخیص مصلحت نظام نظر مشوتی دارد و ایشان با مطالعه آنچه را مناسب دانسته به تصویب می رسانند.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که باید بدانیم این است که انقلاب اسلامی فقط برای سرنگونی حکومت طاغوت نبوده است و جنبه سلبی نداشته و به اینجا ختم نمی شود که "چه" نباید باشد" بلکه جنبه ایجابی هم داشته است که "چه" باید باشد" .

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یک مبنای فکری قوی پشتوانه  انقلاب اسلامی است،عنوان کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر جهان بینی اسلامی و قرآن بود و امام دست پرورده این مکتب بود و امروز رهبری نماینده بارز و تبیین کننده درجه اول این مکتب است.

عضو ائتلاف پیشرفت اظهار داشت: زمانی در خدمت رهبری بودم و در خصوص افرادی که با انقلاب اسلامی بودند ولی در میانه راه دچار متوقف شدند و راه دیگری در پیش گرفتند صحبت کردم که ایشان می فرمودند منشاء این کج روی ها نداشتن درک درست از جهان بینی اسلامی است. این اشخاص آگاهی عمیقی از تفکر اسلامی ندارند که در میانه راه کم می آورد و برای خود در جامعه مشکل ایجاد می کند.

حداد عادل ادامه داد: داشتن یک درک صحیح از مبانی برای مسئولان نظام ضروری است. مخصوصا معتقدم هر کس به ریاست جمهوری در ایران برسد پایه اندیشه او از لحاظ اسلامی و مکتبی باید همسو با مکتب رهبری باشد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده ایران نباید در تفکر اسلامی با تفکرات رهبری زاویه داشته باشد اظهار داشت: این مسئله در ساختار نظام  ما تولید مشکل می کند چرا که تبیین سیاست های کلی نظام با رهبری است و اگر دولت ها با رهبری زاویه داشته باشند این امر خودش را در اداره کشور نشان می دهد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در تشریح برنامه های انتخاباتی خود گفت: برنامه های من مبتنی بر تبیینی است که رهبری از اسلام داشته است. ما از سالها قبل از انقلاب وقتی نام رهبری را می شنیدیم ایشان را به عنوان یک متفکر و طراح نظام می شناختیم. آنچه مهم است این است که ما پایه محبتی را که به رهبری داریم با معرفت نسبت به دیدگاه ایشان تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان به رهبری عشق می ورزند و با دیدن ایشان اشک از چشمانشان جاری می شود، افزود: این معرفت نباید تصدیقی باشد بلکه باید اینها را ترجمه به عمل و برنامه تبدیل بکنیم. فاصله میان رهنمودهای رهبری و برنامه های اجرایی را پر کنیم.

عضو ائتلاف پیشرفت گفت: دولت باید علاوه بر قدرت اجرایی و مدیریتی، متکی و مجهز به اندیشه و سیاست هایی باشد که از اسلام نشات گرفته است.

حداد عادل با تاکید بر اینکه دولت یازدهم باید تصدی گری در حوزه هایی را که لازم به دخالت دولت نیست به مردم واگذار کند گفت: اصل 44 یک تفسیر از این مسئله است و دولت باید بار سنگین تصدی گری را از روی دوش خود برداشته و به جای آن اصول سیاست گذاری صحیح حمایت، برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت صحیح متمرکز کند تا بخش خصوصی و مردم بتوانند در این راستا عمل کنند.

وی افزود: دولت آینده نباید کورکورانه عمل کند، باید چراغ در دست باشد و هدفش مشخص باشد و نباید انفعالی عمل کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حرکت عمومی دولت باید بر اساس اندیشه های اسلامی باشد تصریح کرد: مجموعه برنامه ای که دوستان فراهم کرده اند می تواند دولت را یاری کند امیدوارم بتوانم بر اساس برنامه ای که با همت و اندیشه نخبگان تهیه شده خدمتی به کشور داشته باشم.

به گزارش مهر در ابتدای این مراسم چند نفر از کارشناسان برنامه های مشخص شده را در حوزه های سیاست خارجی، بهداشت و درمان، اقتصادی را در حضور حداد عادل تبیین کردند.

فخاری سخنگوی جلسه امروز در ابتدای نشست گفت: این برنامه 14 گفتمان اصلی دارد که هویت اسلامی، مردم سالاری دینی، عزت اسلامی ، جهاد اقتصادی ، تحول در نظام آموزشی، پیشرفت علمی و فناوری از منظومه های اصلی گفتمان اسلامی است. تفاوت این برنامه با برنامه سایر کاندیداها این است که مبنای آن سند چشم انداز است و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی افزود: 24 مجلد برنامه برای 18 وزارتخانه و 6 دستگاه اجرایی رونمایی می شود که 7 کمیسیون آنها را تنظیم کرده و 250 کارشناس و متخصص در آن دخیل بودند.

 

منبع:مهر

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران