دیدبان

آغاز اجرای آزمایشی طرح «بازی و یادگیری» در مدارس ابتدایی تهران

آغاز اجرای آزمایشی طرح «بازی و یادگیری» در مدارس ابتدایی تهران

دیدبان؛ اجرای آزمایشی طرح «بازی و یادگیری» در شهر تهران  با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مدرسه ابتدایی «بهشت» آغاز شد.

اولین بار این طرح با موضوع ایجاد کلاس اسباب‌بازی توسط وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اعلام شد.

بطحایی ۲۶ آبان ماه از راه‌اندازی کلاس‌های اسباب‌بازی در دوره اول ابتدایی خبر داد و گفت: «این طرح امسال به صورت آزمایشی در ۱۰ هزار مدرسه ۱۰ استان کشور اجرا می‌شود».

اما وقتی مقدمات این طرح فراهم شد به جای ۱۰ هزار مدرسه قرار شد در ۱۰۰۰ مدرسه ۱۰ استان کشور اجرا شود تا زیرساخت‌ها فراهم شود؛ در حقیقت در فاز اول اجرای طرح، استان‌های خراسان رضوی، شهر تهران، فارس، همدان، مازندران، کردستان، کرمان، آذربایجان غربی، قزوین و سیستان و بلوچستان قرار دارند.

هدف از اجرای طرح «بازی و یادگیری» این است که فضایی در مدارس اختصاص داده شود تا بچه‌ها مفاهیم کتاب‌های درسی را به جای آنکه به روش‌های سنتی یاد بگیرند، از طریق بازی و کار با اسباب‌بازی یاد بگیرند.

یعنی دانش‌‌آموزان از طریق بازی‌هایی که خلاقیت آنها را افزایش می‌دهد، کارگروهی انجام داده، دست‌ورزی می‌کنند و هم مطالب درسی را یاد می‌گیرند و هم اینکه این آموزش در فضای شاداب و بانشاطی ارائه می‌شود.

ملاک‌های انتخاب مدارس اجرای پروژه بازی و یادگیری شامل اعلام آمادگی داوطلبانه مدارس با توجه به امکان سنجی محیط و شرایط مدرسه است که تعداد 50 مدرسه دخترانه و50 مدرسه پسرانه انتخاب شدند و این مدارس از بین مدارس دولتی (برخوردار، نیمه برخوردار مدارس مناطق محروم) و مدارس غیردولتی انتخاب شده‌اند؛ همچنین در این فاز اجرا، حداکثر 20 درصد مدارس غیردولتی شامل اجرای پروژه می‌شوند.

مرتبط‌ها

معرفی ۲۲۵۰۰ بیکار در سال جاری برای مهارت آموزی

توزیع نامناسب بارندگی‌ در کشور

شهرداران راهکارهای عملی برای بهبود اداره شهرها ارائه کنند

گرچه نمرود هیزم آورده‌ست!

عدم اعتقاد مدیران شهری تهران به گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی!

ساخت 19 بیمارستان در استان تهران