دیدبان

تدوین جزوات انتخابی 9 گانه شاخص در بسیج دانشگاه شریف

تدوین جزوات انتخابی 9 گانه شاخص در بسیج دانشگاه شریف

دیدباناز ابتدای شروع ترم دوم سال تحصیلی جاری، کارگروه انتخابات بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، با هدف جریان سازی و بازخوانی گفتمان های انقلاب اسلامی، اقدام به اجرای پروژه تولید محتوا نموده است.

به گزارش رجانيوز، در این پروژه با محوریت بیانات امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان امام خامنه ای مدظله در موضوعات مختلف، سعی شده که علاوه بر تبیین گفتمان ها، به بررسی تطبیقی این معیارها با جریان ها و گروههای مختلف فکری و سیاسی نیز پرداخته شود. در این بین نقدی و بررسی دولت های گذشته نیز صورت گرفته است. هدف اصلی در این کار معرفی خطوط قرمز و معیار های انقلاب اسلامی و مشخص کردن نسبت هریک از فعالین سیاسی با این معیارها بوده است تا همه کسانی که در صحنه حاضر خواهند شد با این سنگ محک سنجیده شده و فاصله هرکدام از آنها با مطلوبات انقلاب مشخص گردد.

پس از استخراج موضوعات و تعیین کارگروه های جداگانه برای هریک از آنها کار به صورت جدی شروع شد. شاکله اصلی و بخش اعظمی از کار، در ایام تعطیلات نوروز 92 و طی یک اردوی فشرده مطالعاتی- پژوهشی با حضور تعدادی از دانشجویان بسیجی این دانشگاه در خلال مطالعه و مصاحبه با متخصصان و صاحب نظرانی چون حجت الاسلام سید عباس نبوی، دکتر محمدصادق کوشکی، دکتر عادل پیغامی، حجت الاسلام محمدرضایی، میثم نیلی، عطاالله بیگدلی، یاسر جلالی، محمدصادق شهبازی، مرتضی فیروزآبادی،محمد مهدی دادمان، محمدجواد اخوان، مجتبی عرب، محمد میرزایی پور و..... شکل گرفت.
نهایتا خروجی این پروژه، تدوین جزواتی با عنوان «شاخص» است که در 9 دفتر و با عناوین زیر به ثمر رسیده است:
دفتر اول-عیار دولت-:به بررسی نقاط قوت و ضعف دولت های نهم و دهم از نگاه امام خامنه ای می پردازد.
دفتر دوم-ولایت فقیه و عیار ولایتمداری-: ابتدا به معنای ولایت،فقاهت و ولایت فقیه پرداخته سپس با توجه به سخنان امام خمینی(ره) و امام خامنه ای یه بررسی جایگاه ان در نظام اسلامی می پردازد.
دفتر سوم-تنفس صبح-:پس از نگاهی اجمالی به نظرات امام خمینی(ره) و امام خامنه ای در زمینه فرهنگ و کار فرهنگی، رویکرد دولت های سازندگی و اصلاحات و دولت های نهم و دهم از این زمینه را بررسی می کند.
دفتر چهارم-گوهر وجود-:جایگاه زن و خانواده را در اسلام و نظام اسلامی بیان کرده و آن را با نظام های غربی مقایسه می کند.
دفتر پنجم-انتهای افق-: طبق فرمایشات امام و رهبری تعامل صحیح در صحنه ی بین الملل و دیگر کشور ها را بیان کرده است.
دفتر ششم-قبح شکنی،پیامد عدم تفرس-:مساله مذاکره با آمریکا را که از اول انقلاب تا به امروز به عنوان یکی از مسایل اصلی مطرح می شود.بررسی می کند.
دفتر هفتم-تهاجم درونی-:دوران 16 ساله سازندگی و اصلاحات را بررسی می کند.
دفتر هشتم-عدالت اقتصادی-:به بررسی جایگاه عدالت در انقلاب و نظام اسلامی پرداخته و عملکرد دولت های گذشته را در این زمینه بررسی  کرده است.
دفتر نهم-جمهوریت-:رکن حیاتی جمهوری اسلامی: انتخابات را به عنوان مصداق جمهوریت نظام دانسته و مردم سالاری دینی را تبیین می کند.
مخاطب اصلی این جزوات جامعه دانشگاهی است و کلیه دانشجویان و تشکل های دانشجویی جهت استفاده می توانند با مراجعه به آدرس http://bs-shakhes.blog.ir فایل الکترونیک جزوات را دانلود کنند. در حال حاضر جزوات اول و دوم روی وبلاگ موجود است و از فردا تا آخر هفته بصورت روزانه جزوات قرار خواهند گرفت. همچنین انشاالله از اواخر هفته جاری می توانند با تماس تلفنی با شماره های 021-66164808 و 021-66022739 یا ارسال ایمیل درخواست به آدرس bsut@chmail.ir نسخه های کاغذی جزوات را نیز دریافت کنند.
 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران