دیدبان
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

با توجه به سابقه هاشمی، ادعای بهبود وضع اقتصادی باور پذیر نیست

با توجه به سابقه هاشمی، ادعای بهبود وضع اقتصادی باور پذیر نیست
دیدبانایمان سیستانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در مورد ثبت نام تعداد زیادی از کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری و حضور هاشمی رفسنجانی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که همه سلایق می توانند در انتخابات شرکت کنند به شرطی که توانایی کار اجرایی را داشته باشند و به نظر بنده این حضور گسترده ایرادی ندارد ولی کاندیدا ها باید ببینند که آیا پتانسیل کار اجرایی و اداره کشور را دارند.

وی در ادامه افزود: اینکه آقای هاشمی در آستانه 80 سالگی به عرصه انتخابات ورود پیدا می کند و مدعی می شود که برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به میدان آمده است جای تامل دارد چرا که وقتی کسی مثل ایشان چنین ادعایی را می‌کنند باید به سابقه اش رجوع کرد و صحت ادعایش را جویا شد که در مورد آقای هاشمی بعلت مشکلات اقتصادی که در دوران خودشان بوده مثل تورم 50 درصدی، سیاست تعدیل اقتصادی و مقروض شدن کشور به بانک های جهانی صدق نمی کند.

سیستانی در ادامه گفت: با توجه به قضایای سال 88 و مواضع آقای هاشمی باز هم نمی توان گفت که توانایی حل مشکلات سیاست داخلی را دارد و همه جناح ها نظر ایشان را می پذیرند.

سیستانی ضمن تاکید بر اینکه در نظامی که مردم سالاری دینی در آن حاکم است این مردم هستند که تصمیم گیر اصلی خواهند بود نه گروه ها و جریان ها و ائتلاف ها در خصوص نحوه تصمیم گیری هاشمی رفسنجانی برای ورود به عرصه انتخابات گفت: آقای هاشمی دلایل زیادی برای نیامدن داشت ولی چون اصلاح طلب ها در انتخاب شخصیت برای کاندیداتوری به بن بست رسیده بودند رو به آقای هاشمی آوردند و ایشان را در حالی که مردد بود به این تصمیم رساندند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه یزد در ادامه گفت: در جریان اصلاحات ائتلاف حول هاشمی شکل می گیرد و سایر کاندیدا های این جریان در ادامه مسیر انصراف خواهند داد چون در مقابل هاشمی وزن چندانی ندارند و احتمال رای آوریشان بسیار ضعیف است.

این فعال دانشجویی در مورد وضعیت جریان اصولگرا گفت: اصولگرا ها وضعیت چندان مناسبی ندارند و باید یک نفر را انتخاب کنند که با اصول انقلاب تناسب داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه تمام کاندیدا ها از تمام جریانات سیاسی کشور باید به قانون پایبند باشند گفت: شورای نگهبان معیار هایش طبق قانون مشخص است و بر اساس قانون عمل خواهد کرد همچنان که تا کنون چنین عمل کرده اند.

سیستانی افزود: شورای نگهبان موظف است که هرکسی را که صلاحیت ندارد رد صلاحیت نماید و کسی هم نباید خارج از چارچوب قانون به این شورا اعتراض کند.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران