دیدبان
در پی ثبت نام مشایی برای انتخابات و همراهی رئیس جمهور با وی روی داد؛

اعتراض برخی اعضای هیئت دولت به اقدام غیرقانونی رئیس جمهور

اعتراض برخی اعضای هیئت دولت به اقدام غیرقانونی رئیس جمهور
دیدبانحضور محمود احمدی نژاد به همراه اسفندیار رحیم مشایی در روز ثبت نام کاندیداها انتقاد برخی از اعضای کابینه دولت را برانگیخته است.
 
پس از اینکه حتی غلامحسین الهام، مجتبی ثمره هاشمی و زریبافان حاضر به همراهی رئیس جمهور و رحیم مشایی در وزارت کشور نشدند برخی دیگر از اعضای دولت در اولین جلسه هیئت دولت نسبت به این رفتار احمدی نژاد اعتراض کرده اند.
 
گفته شده کامران دانشجو وزیر علوم از معرفی مشایی به عنوان کاندیدای دولت از سوی رسانه ملی معترض و گفته است مشایی کاندیدای دولت نیست.
 
همچنین بختیاری وزیر دادگستری نیز به اقدام رئیس جمهور اعتراض و گفته است این اقدام مجرمانه بوده است. وزیر کشور نیز به این رفتار احمدی نژاد انتقاد کرده است. از سویی دیگر طیف حامی مشایی نیز که در روز رای گیری ثبت نام کرده اند با تذکر احمدی نژاد مجبور به کناره گیری شده تا همچنان رحیم مشایی به عنوان کاندیدای حداکثری این جریان خودنمایی کند.
 
گفته شده احمدی نژاد قصد داشته است تا با آوردن برخی افراد به وزارت کشور به اعتبارسازی برای مشایی اقدام کند. این در حالی است که با توجه به اقدامات و عملکرد مشایی صلاحیت وی زیر سوال رفته است به خصوص آنکه وی پیش از این سخنان قابل تاملی در خصوص پایان دوره اسلام گرایی مطرح کرده بود اما حالا احمدی نژاد قصد دارد با معرفی یک گزینه آن هم حداکثری ترین گزینه یعنی مشایی و حتی با عبور از چهره هایی نظیر الهام و نیکزاد پا به عرصه انتخابات بگذارد.
 
بنابراین گزارش احمدی نژاد با این استدلال که کاندیدای ما مشایی است به چهره های نزدیک به دولت که در انتخابات ثبت نام کرده بودند اعتراض کرده و به آنها گفته است که به نفع مشایی انصراف دهند.پس از این جوانفکر و رحیمی به نفع مشایی اعلام انصراف کردند. همچنین وی از حاجی بابایی نیز به جهت عدم کاندیداتوری تشکر کرده و گفته است از آقای حاجی بابایی به این جهت که حرف ما را گوش کرد و ثبت نام نکرد تشکر می کنیم.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران