دیدبان

٦٦ کیلومتر راهپیمایی در اعتراض به سیاست های تبعیض آمیز دولت آمریکا + عکس

٦٦ کیلومتر راهپیمایی در اعتراض  به سیاست های تبعیض آمیز دولت آمریکا + عکس

دیدبانده‌ها نفر از مردم آمریکا دیروز مصادف با روز مادر در ایالات متحده، به جمع راهپیمایانی پیوستند که در اعتراض به بیکاری و سیاست‌های  تبعیض نژادی دولت آمریکا که منجر به افزایش ظلم و ستم  و فقر در این کشور شده، از روز شنبه 11 ماه می تظاهرات خود را از بالتیمور آغاز کرده و پس از پیاده روی 66 کیلومتری به واشنگتن، پایتخت آمریکا رسیدند.

این تظاهرات در واشنگتن از ساعت 11 صبح تا 5 بعدازظهر ادامه داشت و در میدان آزادی در شمال غربی واشنگتن خاتمه یافت.

تظاهر کنندگان در مسیر خود به سمت میدان آزادی در مقابل ساختمان اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا در واشنگتن نیز تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی نظیر"مساوات برای همه"، "ای مردم متحد شوید که هرگز  شکست  نخواهید خورد"، خواستار اجرای عدالت شدند.

پلیس واشنگتن  و پلیس مخصوص اف‌بی‌آی حضوری پر رنگ در صحنه داشتند.

تجمع راهپیمایان در مقصد نهایی تظاهرات، یعنی در میدان آزادی نیز با حضور گسترده مردم و سخنرانی چندین نفر از آنها ادامه یافت.

مادر یکی از قربانیان بی عدالتی پلیس کالیفرنیا که به ضرب ٣ گلوله کشته شده بود، ضمن توصیف صحنه قتل فرزندش توسط پلیس کالیفرنیا گفت: "آیا امروز باید اجازه بدهیم حق ما را زیر پا بگذارند؟ ششم ماه می سال گذشته بود که اتومبیلی بدون آرم پلیس عامدانه و با سرعت با دوست پسرم تصادف و او را دستگیر می کند. پسرم وقتی برای فرار از صحنه تصادف شروع به دویدن می کند، پس از طی مسافت طولانی توسط پلیس دستگیر و به زمین انداخته می شود. پلیس سپس یا شلیک ٣ گلوله او را می کشد."

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: "آقای اوباما از لابی سلاح  می ترسی؟ می ترسی از کاخ خود بیرون بیایی؟ فکری به حال این پلیس‌های ظالم و این موج بیکاری و  این بی عدالتی ها کن. آقای اوباما، شما مسئول تمام اتفاقات امروز هستید."

این مادر داغ دیده تاکید کرد: "در دوران تبعیض نژادی حق ما را گرفتند؛ آیا ما دوباره باید به آنها اجازه بدیم که حق ما را بگیرند؟"

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در میدان آزادی خودش را «جریلند بلفورد» مادر «آلن  بلفورد»، قربانی ظلم  پلیس اوکلند کالیفرنیا معرفی کرد و گفت: "من امروز در روز مادر اینجا آمده ام تا هنوز  برای پسرم مادری کنم؛ از شهر اوکلند کالیفرنیا به اینجا آمدم که به پسرم خدمت کنم و بیگناهی و قربانی ظلم شدن او را به همگان اثبات کنم."

  بلفورد افزود: "پسر غیر مسلح مرا به زمین می اندازند و  با شلیک ٣ گلوله می کشند! در گزارشات پلیس به دروغ آماده است که برای نجات جان وی به پسرم تنفس مصنوعی دادند ولی او در بیمارستان فوت شده است. در حالیکه بعدا  معلوم شد پلیس به پای خود یک گلوله شلیک کرده و وقتی اورژانس در صحنه تصادف حاضر شده ابتدا پلیس قاتل پسرم را به بیمارستان بردند و پسرم را در غلتیده در خون خود  باقی گذاشته بودند. در واقع گزارش بیمارستان و تنفس مصنوعی همگی دروغ بوده است."

در این مراسم همچنین سخنرانانی پیرامون  کمبود مدارس، بیرون راندان سیاهپوستان  از شهر  بالتیمور و واشینگتون دی‌سی، بیکاری و وضعیت زندان‌های آمریکا  سخنرانی کردند.

مردم آمریکا در حالی به سیاستهای تبعیض آمیز و ناعادلانه دولت آمریکا اعتراض دارند که این برنامه نیز نظیر برنامه های اعتراضی قبلی توسط هیچ یک از رسانه های اصلی آمریکا پوشش داده نشد و تنها شبکه تلویزیونی هیسپان این تظاهرات را پوشش می داد.

این تظاهرات راس ساعت 5 به وقت واشنگتن به اتمام رسید.


منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران