دیدبان

کوواچ: همه مقابل بایرن اتوبوس پارک می‌کنند

کوواچ: همه مقابل بایرن اتوبوس پارک می‌کنند
دیدبان؛ کارشناسان آلمانی معتقدند تیم‌هایی که در مقابل بایرن مونیخ قرار می‌گیرند با اتخاذ یک سیاست تاکتیکی مشابه، در طول بازی به طرف دروازه‌ی خود عقب‌نشینی می‌کنند تا ابتدا فشار بایرن مونیخ را جذب کنند. آنها سپس منتظر فرصت مناسب می‌مانند تا با استفاده از ضدحمله در بهترین زمان ممکن زهر خود را به بایرن وارد کنند. و چون بایرن برای باز کردن این دفاع‌های فشرده باید به دنبال راه‌هایی ابتکاری و هوشمندانه بگردد نمی‌تواند مثل تیم‌های دیگر، از جمله دورتموند، آزاد بازی کند و تاکتیک‌های از پیش برنامه‌ریزی شده‌اش را با خیال راحت به اجرا بگذارد.
نیکو کوواچ در جریان کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش با ماینتز به این موضوع پرداخت و توضیح داد که چرا گل زدن درفصل جاری برای بایرن سخت‌تر از رقبای این تیم به خصوص بوروسیا دورتموند است.
کوواچ در این کنفرانس خبری گفت:" هر تیمی می‌خواهد گلهای متعدد بزند. ولی اگر به دقت به وضعیت فصل جاری بوندس‌لیگا نگاه کنید متوجه می‌شوید وقتی تیمهای دیگر مقابل بایرن بازی می‌کنند سیاست تاکتیکی‌شان عوض می‌شود. آرایش دفاعی آنها در مقابل بایرن نسبت به تیمهای دیگر از زمین تا آسمان فرق می‌کند. همین کار را برای ما سخت می‌کند. ما در هر حمله باید از بیست تا سی بازیکن عبور کنیم. بله، نمی‌گویم از 10 بازیکن عبور کنیم چون وقتی دو سه بازیکن را پشت سر می‌گذاریم آنها بلافاصله به عقب برمی‌گردند و باید دوباره از آنها عبور کنیم تا در نهایت به دروازه‌ی تیم‌شان برسیم. بله، این روزها همه وقتی در مقابل تیم‌های بزرگ قرار می‌گیرند به پارک کردن اتوبوس رو می‌آورند".
کوواچ در این کنفرانس خبری اذعان کرد که او و شاگردانش برای جبران اختلافی که در حال حاضر بین آنها و رقیب ازلی‌شان دورتموند وجود دارد باید با حداکثر تمرکز بازی کنند. کوواچ در این باره گفت:" مهمترین چیزی که باید روی آن تمرکز داشته باشیم پیروزی است. پیروزی و فقط پیروزی. اگر بتوانیم تا قبل از بازی مستقیم‌مان با دورتموند اختلاف را به صفر برسانیم فوق‌العاده می‌شود".
کوواچ در عین حال در کنفرانس خبری خود به خاطر بازی‌های خوب دورتموند در فصل جاری از این تیم تعریف کرد و مربی و بازیکنان زردپوش را ستایش کرد. کوواچ در این باره گفت:" دورتموند در شرایط خیلی خوبی به سر می‌برد. کسانی که همه‌ی بازی‌های دورتموند را تماشا می‌کنند به من می‌گویند این تیم فوق‌العاده ظاهر می‌شود. می‌خواهم بگویم تعریف و تمجید من از دورتموند فقط از روی نتایج نیست".

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟