دیدبان
با حضور سردار صفوی

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با بیش از۱۲۰۰۰ عنوان اثر مکتوب افتتاح شد

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با بیش از۱۲۰۰۰ عنوان اثر مکتوب افتتاح شد

دیدباناین کتابخانه که به همت شهرداری تهران و با هدف تسهیل در دسترسی پژوهشگران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس و نیز عموم مردم در راستای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آتی ایجاد شده است، ساعت 17:30 روز گذشته در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
سردار صفوی در جریان بازدید از این کتابخانه ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی این مرکز علمی و مطالعاتی، ایجاد چنین کتابخانه‌ای را گامی موثر در جهت حفظ هویت اسلامی و ایرانی ملت ایران دانست و آن را اقدامی مهم در جهت ایجاد تمدن عظیم اسلامی در عرصه بین المللی قلمداد کرد.
وی با اشاره به اینکه 51 درصد از جمعیت کشور، در شرائط سنی زیر 30 سال قرار دارند گفت: جوانان کشور باید ارتباطشان را با گذشته خود و حماسه دفاع مقدس تقویت کنند و یکی از راه‌های برقراری این ارتباط، مطالعه آثار مربوط به دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است.
روبان افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به درخواست سید یحیی صفوی توسط پدر شهید خضرائی بریده و کتابخانه افتتاح شد.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب همچنین از مخزن کتابخانه تخصصی دفاع مقدس بازدید کرد و طی این بازدید خواستار جستجوی کتاب « مبدأ تحول در استراتژی نظامی ایران » به عنوان نمونه شد، و پس از مدت کوتاهی کتاب مذکور توسط مسئول کتابخانه به وی ارائه شد که سرعت عمل در جستجوی این کتاب موجب تقدیر سردار صفوی از مسئول کتابخانه گردید.
در پایان این بازدید نیز سید یحیی صفوی فرم عضویت کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را پر کرد و کارت عضویت خود را دریافت نمود و نهایتا از شماره عضویت خود (1058) ابراز رضایت کرد.
سردار صفوی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در خصوص طراحی کارت عضویت و شماره عضویت وی با ابراز رضایت از نحوه طراحی کارت نسبت به تناسب رنگ آن با موضوع دفاع مقدس و نیز  شماره عضویت ابراز خوشنودی کرد.
کتابخانه مذکور خدماتی نظیر ارائه مشاوره برای تالیف کتب و پایان نامه‌هایی با موضوع دفاع مقدس، ارائه طرح‌های پژوهشی به پژوهشگران عرصه دفاع مقدس و برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.
این کتابخانه که هم اکنون تعداد 12000 عنوان اثر و 40000 جلد کتاب با موضوع انقلاب و جنگ تحمیلی را در خود جای داده است، ظرفیت نگهداری از 180000 جلد کتاب در حوزه‌های مذکور در آینده را دارد.
ساخت کتابخانه تخصصی دفاع مقدس حدود دو سال و نیم به طول انجامیده که بیشتر وقت آن به فرآیند شناسائی و جمع آوری کتب قدیمی مربوط به جنگ تحمیلی اختصاص داشته است و تمامی فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی آن نیز توسط یک تیم 10 نفره و با هزینه یک میلیارد تومان انجام گرفته است.



منبع: تسنیم


مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران