دیدبان
آیت الله دری نجف آبادی:

اندیشه های شهید مطهری برای تمام دورانها تازگی و نوآوری دارد

اندیشه های شهید مطهری برای تمام دورانها تازگی و نوآوری دارد

دیدبان آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای شهر اراک با اشاره به فرا رسیدن 12 اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری افزود: شهید مطهری شخصیتی جامع، اثرگذار و مخلص و جزو الگوها و علمای خود ساخته است که اثرهای این عالم هم اکنون نیز جزو  پرمخاطب ترین و پرتیراژترین ها محسوب می شود.

وی افزود: روز شهادت مطهری برای معلمین فرصتی است که در این سنگر بازشناسی داشته باشند چرا که معلمین امانتداری، آدم سازی و بیمه کردن عمر جوانان است.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه معلمان ما موقعیت ویژه ای در جامعه دارند و باید افتخار کنند که سالروز شهادت شهید مطهری به روز معلم نام نهاده شد اظهارداشت: معلمان باید در ارائه مطلب جدید علمی و همچنین توجه به مسایل دینی و مذهبی در كنار علم و دانش تلاش كنند و از سویی باید این تلاشها را ارزشمند تلقی کرد.

امام جمعه اراک با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا (س)، امام خمینی (ره) و روز زن خاطر نشان كرد: زنان و مردان برای تحكیم بنیان خانواده باید از فرهنگ علوی و فاطمی الگوگیری كنند.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی یادآور شد: انقلاب اسلامی بهترین روز در سال را به عنوان روز زن نامگذاری كرد تا جایگاه و شان بانوان ایرانی بیش از پیش به دنیا ثابت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگیهای انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: دردمندی، تعهد، برخورداری از تجربه ، وفاداری به امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم مداری از ملاك های رییس جمهوری آینده است و مردم باید در انتخاب خود بسیار دقت كرده و از مشورت با نخبگان و علما غافل نشوند.

امام جمعه اراك اضافه كرد: رییس جمهوری نباید در پی جناح بازی و باند بازی باشد بلكه تنها هدفش باید خدمات رسانی به قشرهای مختلف مردم باشد.

آیت الله دری نجف آبادی انتخابات شوراهای اسلامی را نیز با اهمیت و اثرگذار توصیف كرد و یادآور شد: اعضای شوراهای اسلامی باید برای آبادانی و موفقیت مدیریت شهری برنامه ریزی و تلاش كنند.

وی با تاكید بر دشمن شناسی و هوشیاری تصریح كرد: باید قدردان عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی بوده و برای تقویت وحدت و اتحاد جهان اسلام و مسلمانان كوشش كرد.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی خاطر نشان كرد: دشمن برای شكست اراده مردم و جدایی ملت از ولایت فقیه تحریم ها و فشارها را بر كشور اعمال می كند بنابراین باید با پیروی از فرهنگ فاطمی و علوی برای خنثی شدن توطئه های آنان بیش از پیش در صحنه بود.

گفتنی است حماسه اقتصادی و سیاسی، افزایش تولید ملی،  نظارت و برنامه جدی برای رشد صادرات و جلوگیری از واردات كالای غیر ضروری و گرامیداشت روز زمین و هوای پاك از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اراك بود.

منبع: مهر

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران