دیدبان
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت منتشر کرد؛

هفت گام جهت رسیدن به ثبات اقتصادی از نظر دانشجویان +دانلود نشریه

هفت گام جهت رسیدن به ثبات اقتصادی از نظر دانشجویان +دانلود نشریه

دیدباندر سرمقاله این ماهنامه با عنوان هفت گام جهت رسیدن به ثبات اقتصادی و لزوم اظهارنظر کاندیدا" آمده است: "وابستگی به درآمدهای خطرناک نفتی، عدم وجود زیرساختهای مناسب تولیدی، ضعف توان در صادرات غیرنفتی و واردات گسترده برخی از کالاهای مصرفی که ناشی از سیاستهای مقطعی و کوتاه مدت است سبب انفعال اقتصادی و عدم انعطاف پذیری آن در مواجهه با تغییر شرایط گشته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نکته دیگری که می تواند اهمیت این موضوع را مشخص کند، تاکیدات مقام معظم رهبری در سال های اخیر روی مسئله اقتصاد و معیشت مردم است که سبب نامگذاری این سالها با موضوعات اقتصادی شده که در نهایت به گفتمان اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد ساز و کارهایی اقتصادی که در سختترین شرایط انعطاف پذیر بوده و با قدرت به راه خود ادامه دهد، منتهی شده است. بنابراین لازم است تا با پرداختن به این مسائل مهم اقتصادی که نتایج آن در تنگی معیشت مردم و سپس، بروز مشکلات فرهنگی حاصل از آن، خود را نشان می دهد، شرایط را به سمت بهبود وضعیت کشور سوق داد.

در ادامه نویسنده، در هفت گام فراهم کردن ثبات اقتصادی و حرکت در مسیر پیشرفت را بررسی کرده است؛ عناوینی همچون " افزایش امنیت و ثبات پولی با تثبیت پول و نرخ ارز، حمایت از تولید داخل و مهار و کاهش رکود عرضه، کنترل و کاهش واردات، مهار تورم و کاهش آن".

در مطلب دیگر این نشریه پرونده ای را با عنوان " سیاست های بانک جهانی و دولت سازندگی"به قلم محمد حسین بهاری مورد بررسی قرار داده است و مروری را بر تاریخ عقاید اقتصادی دولت هاشمی کرده است.

در قسمتی از این مطلب آمده است: در نهایت باید بگوییم دولت سازندگی مجموعه ای از سیاست هایی اتخاذ کرده بود که مناسب شرایط ایران پس از انقلاب و جنگ نبود. این سیاست ها برای کشوری مثل ایرانِ بعد از انقلاب با تفکرات دینی و مذهبی و ارزش های والای اسلامی و و هم چنین کشوری جنگ زده که صنایع نوپا و پایه ی آن دچار آسیب های جدی شده بود، به مانند از بین بردن تمامی تلاش های 10 ساله ی پس از انقلاب و جنگ بود. سیاست هایی که در این دوران استفاده شده بود به مانند استفاده ی یک نوزاد از مواد انرژی زا است!! الگوگیری کشور نوپایی مثل ایران بعد از انقلاب از کشورهای ابر قدرت صنعتی سبب شد نه تنها به آنها نرسیم بلکه راه رفتن خودمان را نیز فراموش کنیم!!

اما در مطلب پایانی "ساختار پویا" تیتری با عنوان " آشنایی با بازارهای بورس در ایران و جهان"، الفبای بورس را به زبان دانشجویی مورد تعریف قرار داده است و یک نگاه تاریخی به این بازار مهم داشته است.

این نشریه را می توانید از اینجـــا دریافت کنید.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران