دیدبان

نیروهای متحد یا نیروهای مقاومت!

نیروهای متحد یا نیروهای مقاومت!

به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان؛ در بحث مسائل سوریه، یک نکته بسیار مهم وجود دارد که متاسفانه دربسیاری از موارد در رابطه با  آن برداشت اشتباه می‌شود.
نکته اول آنکه در سوریه چند کشور حضور دارند، ایران، روسیه، سوریه، نیروهای تحت فرماندهی ایران و مقاومت حزب‌الله.
وقتی صحبت از نیروهای ائتلاف می‌شود، منظور همه طرف‌های حاضر در بالا است و وقتی ما می‌گوئیم نیروهای مقاومت، حتی چشم‌پوشی کرده و نیروهای ارتش سوریه را هم جزو آن قرار داده‌ایم و شامل روس‌ها نمی‌شود. این روزها در همه محورها، ارتش روسیه در حال پشتیبانی هوایی،توپخانه‌ای و اطلاعاتی از عملیات‌ها است.

این که برخی روسیه را نیز جزو گروه‌های مقاومت قلمداد می‌کنند به خبرهایی که از طرف اعلام الحربی منتشر می‌شود. این رسانه همواره نیروهای ائتلاف را با نیروهای مقاومت جدا می‌داند و در خبرهایش هم به صراحت از آنها یاد می‌کند. باید تاکید کرد روس‌ها یکی از اعضای ائتلاف ضدتروریسم با محور مقاومت هستند.
روسیه در این ائتلاف فقط به دلیل محافظت و دستیابی به اهداف تعریف شده خود در سوریه که در حصول برخی از آن‌ها به صورت تاکتیکی و نه ایدئولوژیکی با محور مقاومت همکاری کرده و متحد است در این جبهه حضور دارد.

ولی این که بخواهیم نیروهای روس را با محور مقاومت یک امر واحد دانسته و آن‌ها را در ذیل یک تعریف بگنجانیم باید تصریح کرد که این موضوع امری کاملا اشتباه است چرا که در بسیاری از امور که مهمترین آن‌ها بحث‌های ایدئولوژیک است نه تنها روسیه با محور مقاومت هم‌سو نیست بلکه گاها شاهد تضادهایی نیز هستیم.

 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن