دیدبان
بهرام عظیمی

یک ابرقهرمان نازی آبادی به دنیا معرفی می کنم

یک ابرقهرمان نازی آبادی به دنیا معرفی می کنم

دیدبان: بهرام عظیمی کارگردان «تهران 1500» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم  فروش این فیلم را بسیار مناسب دانست و نمایش «تهران 1500» را در خارج ازکشور منتفی دانست و گفت: این کار برای داخل خود ایران و کشورهای اطراف که فرهنگشان نزدیک به خودمان است قابل درک است.

به گفته عظیمی «تهران 1500» یک انیمیشن ملی بود  و زمان طولانی ساخت آن برای گروه بیشتر کسب تجربه بود تا تلاش برای ساخت یک فیلم خاص.

عظیمی در رابطه با خبرساخت انیمیشن جدید خود گفت: انیمیشن بعدی‌ام که در حال حاضر روی آن کار می‌کنم کاری با محوریت کودکان است اما مخاطبان اصلی آن خانواد‌ ها هستند

وی در رابطه با داستان این انیمیشن گفت: فیلم راجع به یک ابرقهرمان است که در نازی آباد زندگی میکند.من به محله ای  نیاز داشتم که هم با آن اشنایی داشته باشم و هم اینکه بر طبق طراحی نوع داستان محله‌ای باشد  که انواع مغازه های مختلف در کنار یکدیگر باشند  و در طبقه بالای این مغازه ها هم آدمها  زندگی کنند.

عظیمی ادامه داد: داستان این انیمیشن رنگ و بوی ایرانی دارد اما موضوع آن بین المللی و تاثیرگذار است.بهرام عظیمی با اشاره به شروع به کار ساخت این انیمشن از نیمه دوم سال بیان کرد: از نیمه دوم سال با همان تهیه کننده تهران 1500 و باسرمایه خصوصی شروع به کار کنیم.

عظیمی در مورد خصوصی بودن سرمایه کار گفت: از پول بیت المال بسیار هزینه شده و نتیجه‌ای گرفته نشده در نتیجه  تصمیم گرفتیم باهمین سرمایه شخصی فیلم بسازیم. البته من پیشنهاد ارگانی و سازمانی  زیاد داشته‌ام.

وی در ادامه با تاکید بر علاقه اش در ساخت موضوعات اجتماعی و طنز گفت:.بخش دولتی حقیقتا سراغ چنین موضوعاتی نمی‌رود و دوست دارد باهمان اهداف خودشان پیش برود. من چون در این ژانرها کار نکرده‌ام نمی‌توانم از پس آن بربیایم  و فقط بودجه را هدر میدهم.

بهرام عظیمی استفاده از مفاهیم و استعاره هایی نظیرعشق، کمک به همنوع و مفاهیم انسانگرایانه  را ویژگی های بین المللی بودن فیلم دانست وبا اظهار امیدواری برای شرکت درجشنواره های خارج ازکشور گفت: اگر در حالت خوش بینانه اش حرف بزنم حس «منم منم» و گنده‌گویی قبل از عمل معمولا به افراد زیاد دست می‌دهد اما من این دفعه واقعا نیتم این است که کاری بسازم که در جشنواره های ایرانی و خارجی با استقبال روبرو شود.

عظیمی گفت: می‌خواهم یک ابرقهرمان به دنیا معرفی کنم، کاراکتری خلق کنم که کسی تا به حال ندیده باشد.

او در رابطه با نوع طنز به کارگرفته شده در انیمیشن جدیدش گفت: برخلاف کارهای قبلی‌ام، طنزبه کار گرفته شده کلامی نیست و بیشتر برپایه موقعیت ساخته می‌شود به شکلی که کل دنیا بتوانند آن را بفهمند.

او در ادامه  زمان ساخت این  انیمیشن را حداکثر سه سال دانست 

فیلمنامه «تهران 1500» مورد انتقادات فراوانی از سوی منتقدین مواجه شده بود. عظیمی تاکید کرد که در این فیلم تمام نقاط ضعف «تهران 1500» را  حذف خواهد کرد و برای فیلم نامه با مشاوران زبردست مشورت می‌:کند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران