دیدبان

آخرین اظهارات 11کاندیدای انتخابات در همایش اتحادیه مستقل

آخرین اظهارات 11کاندیدای انتخابات در همایش اتحادیه مستقل

دیدبان:   به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران» در این نشست دوروزه، کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری همچون حداد عادل٬ منوچهر متکی٬ محسن رضایی٬‌ مصطفی کواکبیان٬ مصطفی پورمحمدی٬‌محمد باقر قالیباف٬ محمد حسن ابوترابی فرد٬ صادق واعظ‌زاده٬‌ کامران لنکرانی حضور پیدا کردند و آخرین مواضع خود را اعلام کردند.

لنکرانی: سهامی شدن کابینه را درست نمی‌دانیم
عضو جبهه پایداری در قسمتی از صحبت های خود در  پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا جبهه پایداری قادر به اداره کشور است و آیا دولت نهم و دهم کارنامه موفقی داشته تصریح کرد: در مورد کل دولت یکی از مهمترین نقاط قوت دولت نهم این است که دایره مدیریت را گسترده تر کرد سابق بر این استانداران و وزرا از یک جمع محدودی خارج نبود. ما سعی کردیم در دولت نهم این دایره را بشکنیم ولی یکی از نقاط قوت احمدی نژاد در شکل گیری دولت نهم بود اکنون اما احساس می کنیم احتیاج به یک خانه تکانی وسیع تری داریم.

وی با اشاره به اینکه جبهه پایداری در صورت پیروزی در انتخابات قصد استفاده از افراد گمنام تر در اداره کشور دارد اظهار داشت: ما امروز احتیاج داریم کسانی که در صف کارکنان در استان ها بودند و مشکلات را بیشتر درک کرده اند را در ستادها قرار دهیم. رویکرد اصلی ما این است که اجازه بدهیم این گونه افراد در دایره قدرت وارد شوند.

لنکرانی از جلیلی، فتاح و خود به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات برای جبهه پایداری نام برد و گفت: تصمیم گرفته ایم هر کدام از ما که به عنوان کاندید وارد میدان شد دو نفر دیگر به او کمک کند.

واعظ زاده: کلید حل مشکلات اقتصادی، تجاری کردن علم است/مسیر دانشگاه آزاد را تصحیح می کنم
رئیس شورای عالی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت نیز با حضور در این نشست دو روزه با بیان اینکه در انتخابات به صورت مستقل شرکت می‌کند، گفت: دولت باید از مناقشات و جنجال سیاسی دور باشد، هر چند که جنجال سیاسی جزء طبیعت دموکراسی است، اما دولت نباید در مرکز قرار گیرد.

واعظ‌ زاده با بیان آنکه مهمترین مشکل مردم در زمان کنونی تورم و اشتغال است، گفت: تورم فشار زیادی بر قشر متوسط و کم‌درآمد به‌خصوص بر کارمندان، کارگران، بازنشستگان، پرستاران و نیروهای خدماتی و دیگر حقوق‌بگیران وارد می‌کند. راه‌حل این مسائل، اجرای برنامه‌ جامعِ رونقِ تولید است. با هدایت سرمایه‌های سرگردان از واسطه‌گری به سوی تولید می‌توان از طریق افزایش عرضه کالا و خدمات، تورم را کنترل کرد. همچنین تولید اشتغال‌زا است. راه حل تورم و بیکاری، رونق تولید است.

سبحانی: آنچه در اقصاد ما می‌گذرد کارکرد ربا دارد
حسن سبحانی نماینده سابق مجلس و کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم نیز در همایش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های با تشریح مسائل اقتصادی کشور، با بیان اینکه سه دهه فعالیت جمهوری اسلامی مطابق با قانون اساسی نیست، گفت: قرار بود اقتصاد صحیح و عادلانه‌ای در کشور پیگیری کنیم که ضمن اینکه فقر نباشد محدودیت‌هایی مثل بیمه و مسائل درمانی نیز برطرف شده باشد، اما به خاطر انتخاب سیاست‌های اقتصادی مبنی بر لیبرالیسم، سیاست‌هایی که در تمام 34 سال گذشته اعمال شده از یک نوع است که همه هم به فقر و نابرابری ختم شده است.

سبحانی درباره مذاکره با آمریکا گفت: نفع امروز ما باید رعایت شود، ما به جز رژیم اشغالگر قدس همان‌طور که مقام معظم رهبری در مشهد فرمودند هیچ مشکلی نداریم، اما نباید فکر کنیم که اگر رفتیم و با آمریکا رابطه برقرار کردیم همه مسائل داخلی حل می‌شود. هر چند در هر صورت گشایش‌هایی خواهیم داشت.

ابوترابی فرد: به وقف دانشگاه آزاد رای دادم/ چه نیازی است درباره هاشمی حرف بزنم
حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد عضو ائتلاف 5گانه و از نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری  نیز طی سخنانی با اشاره به جایگاه نظام سیاسی اسلام، گفت: اختلافات تا زمانی که علم نباشد توجیه دارد اما زمانی که علم و حق مشخص شود، ما باید اختلافات را حل و فصل کنیم.

در قسمتی از سوالات دانشجویان٬ دانشجویی از ابوترابی‌ خواست نظرش را درباره محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی بگوید که وی در پاسخ افزود: بنده به عملکرد مدیریتی دوران اصلاحات نقدهای جدی دارم و معتقدم در این مقطع به گونه‌ای رفتار شد که ارزش‌های اسلامی مورد آسیب قرار گرفت؛ در دوران اصلاحات از نقاط ضعف کشور در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی نادیده گرفته شد و مشکلاتی برای کشور به وجود آمد.

این عضو ائتلاف 5گانه در ادامه درباره دولت هاشمی رفسنجانی نیز گفت: بنده به دوران سازندگی هم نقد دارم. در این دوره که ما شاهد تهاجم فرهنگی بودیم طوری رفتار کردن که گفتمان انقلاب جدی گرفته نشد و حتی تهاجم فرهنگی علیه ملت ما کلید زده شد.

پورمحمدی: صحبت درباره هاشمی قدم زدن در تاریخ است
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و عضو ائتلاف 5گانه اصولگرایان عصر نیز  با حضور در دانشگاه تربیت مدرس٬ با اشاره به انتخابات مختلف در کشورمان اظهار داشت: این انتخابات پیام روشنی دارد و نشان می‌دهد این نظام ماندگار است. چرا که همه چیز خود را از مردم دارد.

پورمحمدی ادامه داد: اهمیت انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در کشور ما بسیار بالاست.چرا که شاکله نظام ما با این موضوع بسته شده است و جامعه نیز درک روشنی از انتخابات دارد.

عضو ائتلاف 5گانه اصولگرایان با بیان اینکه نظرسنجی‌های صورت گرفته مشارکت بالای 60 درصد را در انتخابات ریاست جمهوری 92 نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر موج فوق‌العاده‌ای برای حضور همانطور که مقام معظم رهبری طلب کرده‌اند، شکل بگیرد، این مشارکت بیشتر نیز می‌شود اما 60 درصد هم جزو نرم‌های بسیار موفق دنیاست.



زاکانی: برای ائتلاف باید مشترکات فراوانی میان افراد وجود داشته باشد
زاکانی نیز در ابتدای صحبت‌های خود هاشمی و دوم خردادی‌ها را تهدیدی برای نظام خواند و افزود: هاشمی در مصاحبه‌ای در سال 76 گفته است که اگر من نیز در سال 76 انتخاب می‌شدم علی‌القاعده کشور به جایی می‌رسید که خاتمی پس از هشت سال رسید.

زاکانی با بیان اینکه باید از  آسیب‌‌های جدی که به بنیان انقلاب وارد می‌شود جلوگیری کرد گفت: دوره احمدی‌نژاد با معایب و حسن‌های همراه بود.

عضو جمعیت مرکزی ره‌پویان با بیان اینکه انتخابات تأثیرات جدی را بر کشور می‌گذارد و نیاز انقلاب به پایداری بر اصول و مبنا امری است که باید بر آن پایداری کنیم تا بتوانیم گام های بلندی را برداریم.

کواکبیان: دولت"ا خ ل ا ق" من یعنی اقتصاد پیشرفته، خدمت همه جانبه، لغو تحریم ها، اصلاحات همه جانبه، قانون
مصطفی کواکبیان نیز با بیان این‌که «اگر تا امروز به آموزه‌های دینی توجه می‌کردیم وضع‌مان بهتر بود» ادامه داد: امام(ره) همواره به مسوولان توصیه می‌کردند که طوری عمل کنید تا پس از شما فردی که جانشین‌تان می‌شود، از کارتان ایراد نگیرد. همچنین مقام معظم رهبری نیز در سخنان نوروزی خود عنوان کردن فردی باید روی کار بیاید که ضعف‌های افرادی قبلی را نداشته باشد. به عقیده من یکی از راه‌ها این است که فرد موردنظر همواره صداقت داشته باشد.

کواکبیان با بیان این‌که «با بدحجابی و روابط نامناسب مخالفم ولی معتقدم باید جلوی گشت ارشاد و برخورد انتظامی با جوانان را گرفت» اظهار کرد: باید گروه‌های مختلفی سازماندهی شوند و تشکیلاتی در این زمینه برپا شود. در حال حاضر حدود 63 نهاد فرهنگی داریم که تصمیم‌گیری می‌کنند ولی نتیجه مطلوبی گرفته نشده است. این قبیل مسائل باید از طریق فرهنگی حل شود؛ بنابراین لازم است تا این نهادهای فرهنگی در جامعه متمرکز شوند. صداوسیما، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه و بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دیگر هرکدام ساز خود را می‌زنند. این در حالی است که همه باید عملیاتی و ملموس سازماندهی شوند.

حداد:لنکرانی، زاکانی و جلیلی را انقلابی تر از خودم می دانم/اگر بخواهیم شرط رای را برداریم باید ائتلاف 20 نفره شود
غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت نیز در خصوص شرایط فعلی انقلاب و کشور اظهار داشت: مسائلی که در داخل کشور می‌گذرد به ویژه انتخابات جدا از مسائل جهانی و منطقه‌ای نیست. امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر در عرصه سیاست جهانی تبدیل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره نقاط مثبت این دولت گفت: این دولت، دولت پرتلاش و پرکاری است و در مجلس هفتم و ریاست جمهوری دهم جزو کسانی بودم که نه پنهانی بلکه آشکارا از دولت احمدی‌نژاد حمایت کردم، حضور در استان‌ها و داشتن یک بیان مردمی و انتخاب افراد عموما سالم برای کابینه از نقاط مثبت این دولت به شمار می‌رود و وزرای دولت نهم و دهم افراد درستی بودند.

رئیس مجلس هفتم ادامه داد: نقطه قابل توجه این است که این دولت در زیر فشار اقتصادی چرخ کشور را می‌چرخاند و یک واقعیت است. چرا که اداره کشور کار آسانی نیست؛ دولت هیچ گاه نمی‌تواند برای عموم مردم مشکلات خود را توضیح دهد و در جلساتی مثل مجمع تشخیص مصلحت وقتی دولت مشکلات خود را بیان می‌کند باز هم همه موارد را تشریح نمی‌کند.

متکی: خروجی ائتلاف اکثریت باهنر نیست و هنوز مشخص نشده/ ائتلاف در سال 76 و 84 موفق نبود
وی هدف ائتلاف پنج گانه را کاهش کاندیداهای اصولگرا در انتخابات یازدهم دانست و افزود: پیش از این یک ائتلاف 3 نفره نیز شکل گرفته بود اما در ائتلاف پنج‌گانه 3 نفر از تشکیلات جبهه پیروان و 2 نفر از جامعه روحانیت که البته نامزد رسمی آن نیستند حضور دارند.

متکی با تأکید بر اینکه هدف ائتلاف ما کاهش منطقی تعداد نامزدها در یک جریان سیاسی است، گفت: ممکن است در یک انتخابات احزاب کاندیداهایی بیش از حد نیاز داشته باشند و این از نظر منطقی ایراد ندارد.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر تفکیک جنسیتی و کاهش برخی از رشته‌ها برای دختران گفت: دولت موظف است به میزانی که برای تشکیلات آموزش عالی متقاضی وجود دارد، آن را تعیین کند اما تقویت و ارتقاء کمی آن وظیفه دولت نیست بلکه باید پاسخگوی نیازهای آموزشی علمی باشد.

رضایی: تاریخ تلخ ائتلافها و موضعم درباره سران فتنه را تکرار نمی کنم
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای یازدهمین دوره رقابت‌های ریاست جمهوری با حضور در دانشگاه تربیت مدرس در جمع دانشجویان این دانشگاه اظهارداشت: یکی از مشکلات ما این است که ما برای چالش‌ها و مشکلات هیچ تعریف مشخصی نداریم و این در صورتی است که یکی مسئله‌ای را کوچک قلمداد می‌کنیم در حالیه آن موضوع بسیار بزرگ و عمیق است و یک موضوع را نیز بزرگ جلوه می‌دهیم درحالیکه آن کوچک و بی اهمیت است.

وی با طرح این پرسش که، کو دانشگاه اسلامی؟ به سخنان خود ادامه داد: منظور من این نیست که دانشگاه‌های فعلی ما دانشگاه غیراسلامی هستند بلکه در جهت اسلامی به پیش می‌روند، حرف من این است که ما امروز یک دانشگاه اسلامی الگو نداریم که به دنیا معرفی کنیم.

رضایی با بیان اینکه کشوری که جلوی ابرقدرت‌ها می‌ایستد چرا باید در مسئله مرغ و برنج بهم بریزد، گفت که چرا ما باید تحریم شویم؟ اگر اقتصاد ما قوی بود که نباید تحریم می‌شدیم و این درحالی است که دشمنان به دلیل اینکه ما کشور قوی هستیم جرأت حمله به ما را ندارند و امروز آنها ما را تحریم می‌کنند چرا که ما اقتصادمان ضعیف است و آن زمان که دشمنان به خاک ما تجاوز کردند به دلیل این بود که ما در آن مقطع ضعیف بودیم، البته تهاجمات فرهنگی نیز گویای ضعف ما در مسائل فرهنگی است.

خاطر نشان می شود٬ در آخرین برنامه این نشست دو روزه محمد باقر قالیباف شب گذشته در بین دانشجویان حاضر شد که مشروح این نشست طی روزهای آینده منتشر می‌شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران