دیدبان

مازیار بیژنی با «روزکارتون» به روز است

مازیار بیژنی با «روزکارتون» به روز است

روزکارتون مازیار بیژنی که در دهه‌ی هفتاد با «کاریکاتورهای مقاله‌های بی‌متن» در کیهان و سپس شلمچه و جبهه و صبح و صبح دوکوهه و لثارات شناخته می‌شد. با همکاری تعدادی دیگر از کاریکاتوریست‌های جبهه‌ی انقلاب اقدام به تأسیس پایگاه روزکارتون کرده است.

آژانس بین‌المللی کارتون هسته‌ای!
مازیار بیژنی در سرمقاله‌‌ای با عنوان «آژانس بین‌المللی کارتون هسته‌ای!»- که اولین مقاله‌ی با متن خود در طول دوران حرفه‌ای‌اش به شمار می‌آید، نوشته است: «ما با ابزار کارتون از تمام خطوط قرمز جعلی که صهیونیسم رسانه‌ای برای هنرمندان و صاحبان فکر و اندیشه در دنیا ترسیم کرده عبور می‌کنیم و تمامی مقدسات دروغین این دین جعلی جهانی را زیر پا خواهیم گذاشت. ما روی تمام موضوعات و اخباری که امپراطوری رسانه‌ای خوش ندارد کسی ببیند و بداند، زوم می‌کنیم و اصلاً هدف بلند مدت ما ایجاد یک جبهه مقاومت بین‌المللی در برابر امپراطوری رسانه‌ای صهیونیست‌هاست. ما در این مسیر، تمامی مبارزان راه آزادی را پوشش خواهیم داد…. در واقع به عنوان یک پایگاه مرجع کارتون مطبوعاتی، قصد تولید محتوا برای تمامی رسانه‌های داخلی را داریم و می‌خواهیم اولین آژانس کارتون مطبوعاتی کشور باشیم… ما می‌خواهیم با ساماندهی کاریکاتوریست‌های فعلی کشور به ویژه هنرمندان متعهد و ارزشی که از هنر کارتون در جهت اهداف جبهه مقاومت جهانی استفاده می‌کنند و همچنین با کشف استعدادهای جوان پراکنده در سطح کشور و جذب و ساماندهی و آموزش آنها، مجمعی از هنرمندان کاریکاتوریست تشکیل دهیم که بتواند خلاء وجود سندیکای کارتون مطبوعاتی را برای هنرمندان این رشته تا حد زیادی پر کند و مشوق استعدادهایی باشد که می‌خواهد در این زمینه فعالیت کنند….در راستای اهداف فوق، برنامه‌هایی داریم مانند برگزاری میزگردهای آسیب‌شناسی کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی، جشنواره‌های موضوعی و انتشار ویژه‌نامه‌ها و کتاب‌های مرتبط با آن. همچنین برنامه‌هایی هم برای گرد‌آوری آثار پویانمایی و نمایش آنها در پایگاه روزکارتون داریم و در این شاخه هنری نیز کاملاً فعال خواهیم بود».

برنامه‌ی منظم روزانه و هفتگی
روزکارتون در برنامه‌ی روزانه‌ی خود اعلام می‌کند آثار «مازیار بیژنی، شاهین کلانتری و محمود محمّدتبریزی»،به نمابش خواهد آمد و سیدمحمدرضا میرشاهولد، رجبی، حسین کشتکار، مهدی عزیزی، آرش فروغی و محمدصالح رزمحسینی و در نهایت سجاد جعفری به صورت منظم از شنبه تا پنج‌شنبه هر هفته به ارائه‌ی کار خواهند پرداخت. همین‌طور از از آثار سایر هنرمندان فعّال اقصی نقاط کشور و جهان نیز به تناوب استفاده خواهد کرد و به مصاحبه و گفتگو و بازتاب اخبار آنان خواهد پرداخت.

وقایع کارتونیه
مازیار بیژنی جنجالی‌ترین کارتونیست تاریخ کشور است، بسیاری از کارهای او حاشیه‌های زیادی در فضای سیاسی حتی تا شکایت از مدیرمسئولان و تشکل‌های دانشجویی و …. را به همراه داشته است و او برای اولین بار به چاپ حاشیه‌‌های این کارهاتحت عنوان وقایع کارتونیه می‌پردازد. او در دومین وقایع کارتونیه خود از واکنش عسگراولادی به یکی از کاریکاتورهایش سخن گفته است

اولین جشنواره فصلی کاریکاتور مطبوعاتی
جشنواره فصلی روزکارتون، از بهار امسال کلید می‌خورد و طی آن شاهد رقابت کارتون‌های بهاری مطبوعات و رسانه‌ها، در موضوعات مختلف خواهیم بود.

اولین هفته‌نامه اینترنتی کاریکاتور مطبوعاتی
آخر هفته‌ها در مجله اینترنتی روز کارتون، برآیند یک هفته فعالیت کاریکاتوریست‌های روز کارتون را خواهید دید. همچنین این هفته‌نامه آثار شاخصی که در مطبوعات سراسری، محلی و تخصصی منتشر می‌شوند را به عنوان کارنامه عملکرد این رشته هنری-خبری در طول یک هفته منتشر خواهد کرد.

گالری با محوریت اولویت‌های اصلی ن
روز کارتون گالری‌ای با محوریت اولویت‌های اصلی نظام با موضوعاتی نظیر تولید ملی، انرژی هسته‌ای، مقاومت، جنگ نرم، حقوق بشر و تحریم راه‌اندازی کرده است.

منبع:تریبون

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران