دیدبان

تجلیل از سازنده سرود «خمینی ای امام»

تجلیل از سازنده سرود «خمینی ای امام»

خمینی ای امام

حسین دلاوری مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی ایران ، اظهار داشت: مراسم تجلیل از سیدحمید شاهنگیان سازنده سرودهای ملی «خمینی ای امام»، «برخیزید ای شهیدان راه خدا» و … در ایام دهه فجر در موسسه هنری رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم افرادی که در خواندن این سرود با شاهنگیان همراهی داشته‌اند هم حضور خواهند داشت و این سرود به همراهی گروهی از جوانان نسل جدید اجرا خواهد شد.

سیدحمید شاهنگیان، از اولین آهنگ‌سازان سرودهای انقلابی هستند که پیش از انقلاب کار خود را آغاز کرد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه شیکاگو هست اما به طور ذوقی و بنابر احساس درونی و ضرورت ایجاد سرود برای وحدت بخشیدن بر حرکت‌های مردمی در انقلاب به ساختن سرود پرداخته است.

وی بعد از انقلاب تا سال ۱۳۶۰ رئیس شورای موسیقی و شعر صدا و سیما می‌شود و از آن پس به مشاغل مدیریتی مشغول می‌شود، اما همچنان موسیقی انقلابی یکی از دغدغه‌های اصلی‌اش بوده است.

شاهنگیان سازنده سرود ملی خمینی ای امام، برخیزید ای شهیدان راه خدا، زندانی، برخیزیم در هوای آزادی، نصر من الله، ۱۷ شهریور، ۱۳ آبان، بپا خیزید، سرباز، انقلاب اسلامی است.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟